Gå til innhold

Kjøpshjelp til ny Octavia RS 2010

Ranger emnet


Senshi

Anbefalte innlegg

Har et par innspill! Jeg personelig synes Rs supreme setene ser nitriste ut i forhold til standard rs seter.Mulig de er gode å sitte i,men grå og triste er de.Når det gjelder Cr motor i forhold til Pd er det rett det som blir sagt at den støyer mindre.Men det er et stort men! Trass i likt antall hester og nm er ikke cr motoren like frisk i taka.Jeg syntes en 140 hk pd føles nesten like frisk som en 170 cr.Da får det heller støye litt for min del! Jeg har kjørt cr med både dsg og manuell! Om du skal velge dsg er vel ikke noe å lure på egentlig!:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Senshi.

 

Jeg har selv en Facelift CR RS stasjonsvogn, har hatt den i 2 måneder og kjørt nesten 7000km.

 

Først og fremst må jeg si meg VELDIG uenig med "primera elegance" angeånde supreme setene. De er utrolig mye penere enn de orginale i mine øyne. Hele interiøret føles mer helhetlig med supreme interiør. Mørkt skinn i dørene, mørke seter og skinn detaljer.

 

Jeg har DSG kassa og cruisekontroll selv, og kan ikke få anbefallt kombinasjonen nok. Kjørte tur-retur Kristiansand her om dagen, og det var utrolig behagelig siden bilen girer opp/ned selv. Brukte knapt pedalene mellom Arendal og Tønsberg(kun små justeringer på cruise hendelen).

 

Når det gjelder utstyr så anbefaller jeg å droppe baksetevarme(om du ikke har veldig kalde unger bak der hver dag), skipose(den tar ikke ski som er lengre enn 175cm, og festes ikke så man kan bare bruke en billig g-sport pose istedet), hill hold kan også droppes om du velger DSG. Det burde spare deg for litt penger.

 

Jeg ville også tenkt meg om 2 ganger på Koppholder bak(denne skuffet meg stort, da den ikke klarer å holde fast en vanlig colaflaske), dobble solskjermer(plastik som kan vibrere litt) og utvendige foldespeil med dimming. Ekstra bagasjeromsgulv droppet jeg selv, kan være praktisk om man vil ha helt flatt gulv, men jeg ville heller ha maks plass.

 

CD-veksler er som de andre her har nevnt helt unødvendig. Ta heller MDI tilkobling, jeg har en 250gb disk liggende i hanskerommet full med musikk. Funker strålende. :)

 

Ga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurder kjøremønsteret ditt i forhold til motoralternativ. Har du jevnlig lange turer m varm motor og litt effekt er det sikkert greit med cr 170 og partikkelfilter. Er det stort sett små og bykjøring bør du kanskje tenke bensin(eller rive av dpf) har selv en pd 140, og elsker den. Skulle jeg kjøpt en ny nå, ville jeg med min kjøring kanskje gått for bensin. (jævlig tanke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er helt suveren. men min mening er og gå for de originale rs setene, disse gir bilen ett mere sportslig preg synes jeg. foldbare speil med dimming er nessten et must for meg som har hatt det i et år. 170hk cr motoren er en selvfølge i denne bilen. og dsg girkassen er en drøm og kjøre med. og til slutt tørr jeg vedde på at du aldrig blir plaget med partikkelfilteret ditt selv om du bare kjører bykjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt myye både med 170cr og 140pd. forskjellen er enorm. 140hk drar helt greit, men skall du ha en bil som flytter seg litt over middels må du chipe den. 170hk motoren vil alle bli imponert over i RS, denne går myye bedre enn forvenntet og den har krafft helt fra bunnen av. noe som 140hk har ett stoort mangel av..

 

har forøvrig 140hk i min bil nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
motoren kan så klart chippes. men vet ikke om jeg vil anbefale deg pga diselpartikkelfilteret. og så klart garantien.

 

DSG er så absolutt verdt det. helt rått og kjøre med, bilen går jo bedre med dsg.

 

RS supreme ser mye bedre ut en standar..

 

jeg bruker vertfall cruisecontrollen ofte. og i likhet med deg bor jeg i norge. det er GULL på motorveien og landeveien. så lenge du ikke har en 60-70-60-80-70-60-90-80-70 sinke forran deg.

 

DSG på normale biler er mye tregere enn manuell kasse 0-100faktisk

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra realace? Alle tall viser det motsatte, og jeg hadde hvertfall aldri klart å gire så fort som DSG kassa gjør.

 

Er faktisk bare Ferrari som jeg har hørt som har en kasse som orginalt er målt raskere enn en ordinær manuell kasse.

 

Grunnen er såre enkel. På en manuell kasse kan du akselrere mye raskere. DSG kasser er programert til å slippe kreftene ut gradvis for å ikke skade kassen. I tillegg så veier den mye mere. På en evo 10 med og uten dobbelclutch kasse så er den 20% tregere i aks kontra manuell. Jo raskere bil jo større forskjell. På denne så utgjør det sikkert ikke så mye, men den er garantert ikke raskere. Og jeg snakker da om 0-100. Ikke 70-120. Der er differansen enda mindre, men fakta er fortsatt det samme. DSG er tregere Vs. mauell så det er ikke ett salgspoeng.

 

At noen mener den er raskere er mere hva man tror, men det er faktisk ikke slik. Hvis du har målt den DSG utgaven raskere må du ta ett kurs i manuell giring

 

Det hva mange ikke tenker på når de velger med en DSG kasse er kostnadene som kommer på ekstra. Hvis man skal kjøpe med dette så spør selgeren hva det kommer på av ekstra service kostnader. Disse må flushes igjennom ved gitt km antall. En bekjent måtte ut med 7000,- for kun dette + servicen i tillegg.

 

 

Forøvrig. DSG kasser har flere gir så den girer flere ganger enn man gjør med en manuell kasse..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår