Volvo 240-92 Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Lurer på om noen har noe bra inspill for å bygge om en 92 mod fra 230f automat til 230fk med m90 kasse? motor har jeg og er klart men hvordan er det å faktisk bygge om og eventuelt hvor lenge hvis du har alt av deler og begynner fra skratsh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 det du trenger mest av er penger.. :) og sia du har en 92 modell, sparer du deg for mye problemer, el nett og bensinpumper.. alt er der, ligger en guide her fra F til FK/FT... les den......... spørr etter på.. :) den ligger heilt øverst... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240-92 Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 takk takk, leste den nå, at jeg ikke så den, hallo liksom :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Du må ha cluch-pumpe. M90 har hydraulisk cluch, så dette må byttes. Her må det også lages litt greier på pedalen, siden den også drar istedenfor å dytte. Mellomaksling må lages. Ikke noe orginalt passer. Girkasse-travers må lages. Motorfester burde byttes (kjøp til 240-diesel. Sterkere og passer) Har du fått med slangene for vann til og fra turbo? Hvis ikke må dette kjøpes eller lages. Kjøpes er helt klart penest. Eksos må kjøpes eller lages. Bortsett ifra dette har du nok det meste i guiden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Ledningsnett til kassa er nada problem, Skaff orginalt girkassenett til 240 med manuell, og spleis det med det som hører til M90. Meg bekjent så kommuniserer ikke kassa og motorstyring på 240 heller, så da er det ingen problemer med ombygginga. Resten står i tråden nevnt over her. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240-92 Skrevet November 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Takk for hjelpa, da kan det jo hende jeg får til detta sjøl:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 En annen ting du bør finne fra en 24x D6 er pedalboksen inkl torpedoplata. Da får du fiks ferdig hydraulisk pedalstell. Jeg har en sånn men den er ikke til salgs. :D Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg