Gå til innhold

Opel Vectra 2.0i-16v Fjusking

Ranger emnet


thoomaas

Anbefalte innlegg

Det har jeg veldig vanskelig for å tro. For det første er chipping av en sugemotor først og fremst stilling av tenningen, altså liten endring i tilført bensinmengde. For det andre er kapasiteten til pumpa uansett langt større enn det som trengs, selv ved WOT.

 

At en bil med halvveis ødelagt pumpe går bedre med en som funker er selvsagt en helt annen sak.

 

Forøvrig er det samme bensinpumpe fra 1.6L og opp til 2.5L V6 med visse variasjoner mellom chassisnummer.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg veldig vanskelig for å tro. For det første er chipping av en sugemotor først og fremst stilling av tenningen, altså liten endring i tilført bensinmengde. For det andre er kapasiteten til pumpa uansett langt større enn det som trengs, selv ved WOT.

 

At en bil med halvveis ødelagt pumpe går bedre med en som funker er selvsagt en helt annen sak.

 

Forøvrig er det samme bensinpumpe fra 1.6L og opp til 2.5L V6 med visse variasjoner mellom chassisnummer.

 

Tro hva du vil du.

Testet først den gamle pumpa som leverte 1,7 bar. Den var deffekt. Fikk lånt ei pumpe fra samme bil for å få testet om fjuskinga forsvant. Den målte 2,6 bar men fjuskinga fortsatte. Fikk til slutt ett innfall om å prøve pumpa fra V6'ern (3 bar), og da gikk den som et skudd etterpå. Har du foresten forsøkt å chippe en C20XE? Det gir en intens forbedring på turtallet noe som gjør at den trenger bensin i raksere tempo.

 

PS: Alle 2.0l med utvendig pumpe har en type for biler til og med 1994mod (815004), og en pumpe fra 1995 (815001).

En av 1,8l har vel elektrisk pumpe og den er egen for 1,8 (815012).

Alle 2.0l uten 4x4 med innvendig pumpe her en egen (815019).

2.5l V6 har sin egen pumpe.

 

Da har jeg ikke tatt med mekaniske pumper, så samme bensinpumpe på hele rekka er ikke helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fungerende pumpe klarer nok 5 bar uten problemer. Jeg har chippet x20xev uten å få noen problemer med bensintilførselen. Jeg har også konvertert en til å gå på E85, noe som gjør at man må ha 30% mer flow, og det stadig ingen problemer med tilførselen. Den er som sagt overdimensjonert så det holder.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår