redhot Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Hei, I det siste har bilen vært vanskelig å starte enkelte ganger. Og min samboer har ikke klart å starte den i det hele tatt ved noen anledninger. En av disse gangene gikk en mekaniker over bilen grovt da han kom forbi, men fant ingen feil. Startet perfekt når den ble dyttet i gang. Fellesnevnerene jeg finnner er kaldt/fuktig vær, og at det har luktet kraftig bensin. Første tyder på kondens, andre derimot det motsatte. Så: kan det være temp-føler som regulerer kaldstart eventuelt lmabda-sonde? Siste er kanskje merkelig da den går perfekt når den går, og bruker ikke spesielt mye bensin. Motoren er en 1.8 liter med monopoint innsprøytning? Håper på noen tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Prøvd å bytte batteri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet November 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Motoren snurrer rundt som bare rakkeren, og mener det er brukt startkabler under ett forsøk uten effekt. Så i mitt hode et batteriet friskmeldt. Bilen langkjøres hverr dag - minst 4 mil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet November 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Da var den vrang igjen i morges: sterk bensinlukt, og når jeg åpnet panseret så jeg det var vått rundt ene pluggen (nr fra reg-reima). Virker som det er dårlige gjenger der, og at pluggen løsner litt. Kan være så enkelt at dette gjør at motoren snurrer dårligere da den må dra med seg en sylinder som ikke gjør noe godt for seg. Når den først starter går den fint. Så: har det noe for seg å "friske" opp gjengene? Eller er toppen nødt til å komme av for gjengeinnsats? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Lambdasonde er ikke i drift ved start, så den er det nok ikke. Tempsensor kan gjøre noe tull, men sjekk dysa i mono-pointen. Det kan settes inn nye gjenger på plass. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet November 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Dysa i mono-pointen: hvordan ser denne ut? sitter den på framsiden eller baksiden, og hva slags type kontakt? Er det en kutt/sperrdyse som på gamle forgassermotorer? Monopointen vet jeg hva er, bare litt usikker på hvilken bryter. Det kan settes inn nye gjenger på plass: hva slags? man må vel borre og da havner det jo spon i sylinderen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg