Gå til innhold

Passat 96 modell - startproblemer

Ranger emnet

redhot

Anbefalte innlegg

Hei,

I det siste har bilen vært vanskelig å starte enkelte ganger. Og min samboer har ikke klart å starte den i det hele tatt ved noen anledninger.

En av disse gangene gikk en mekaniker over bilen grovt da han kom forbi, men fant ingen feil.

Startet perfekt når den ble dyttet i gang.

Fellesnevnerene jeg finnner er kaldt/fuktig vær, og at det har luktet kraftig bensin.

Første tyder på kondens, andre derimot det motsatte.

Så: kan det være temp-føler som regulerer kaldstart eventuelt lmabda-sonde?

Siste er kanskje merkelig da den går perfekt når den går, og bruker ikke spesielt mye bensin.

Motoren er en 1.8 liter med monopoint innsprøytning?

Håper på noen tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den vrang igjen i morges:

sterk bensinlukt, og når jeg åpnet panseret så jeg det var vått rundt ene pluggen (nr fra reg-reima). Virker som det er dårlige gjenger der, og at pluggen løsner litt.

Kan være så enkelt at dette gjør at motoren snurrer dårligere da den må dra med seg en sylinder som ikke gjør noe godt for seg.

Når den først starter går den fint.

Så: har det noe for seg å "friske" opp gjengene? Eller er toppen nødt til å komme av for gjengeinnsats?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysa i mono-pointen: hvordan ser denne ut? sitter den på framsiden eller baksiden, og hva slags type kontakt? Er det en kutt/sperrdyse som på gamle forgassermotorer? Monopointen vet jeg hva er, bare litt usikker på hvilken bryter.

Det kan settes inn nye gjenger på plass: hva slags? man må vel borre og da havner det jo spon i sylinderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider