Gå til innhold

Noen som tar på seg støping i Stavangerområdet?

Ranger emnet


Storken

Anbefalte innlegg

Hei, har da forvilla meg inn i glassfiberens ville verden og kan uheldigvis si at dette er noe jeg sterkt misliker xD

 

Jeg har påbegynt laging av to høyttalerkasser til bobla mi, de er begge beregnet på 6,25" høyttalere. Oppkapping av spon og å kle dette med en gammel tsjorte gikk greit - det ble endel bølger i stoffet, men det tenkte jeg ikke skulle bli noe problem senere. Så feil kan man ta. Igår metta jeg tsjorta med polyester og idag når jeg så til de var den fin og hard. Smurte på et tynt lag med polyester og la på glassfiber, mer polyester - men dette ble bare helt på trynet etterhvert. Ikke ville glassfiberen bøye/legge seg slik jeg ville uansett hvor lenge jeg venta, og lukta i sykkelboden der jeg holdt på var uutholdelig.

 

Endte med at jeg rev av glassfiberen og sitter nå igjen med 2 høytaerformer som er påført 2 lag med polyester.

 

Jeg har alt av materialer som trengs, er det noen som kunne tenke seg å ferdigstille disse høyttalerkassene? Betaler og du skal få beholde det som blir til overs av glassfiber og polester (2 m^2, 1,2l)

 

Hvis ikke er gode tips veldig velkommne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg satt å ergra meg over dagens tidligere fiasko kom jeg på noe lurt ^^,

 

Laga en "sandwitch" av et lag tsjorte og et lag 300 g glassfibermatte. Mye enklere å bare tre rundt og "stappe" på polyester :P Brukte også stiftemaskin til å stramme opp stoffet enda mer etter at glassfiberen hadde blitt myk. Alt i alt tror jeg dette ble en bra løsning, skal se hvordan styrken på den ser ut senere i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår