Micra90 Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Blir bare mer og mer fornøyd meg golfen. MEN, den lager en hysterisk høy pipelyd og oljelyset lyser om eg svinger hardt til høyre over lengre tid! noen som vet hva dette skyldes? Har skiftet olje på bilen, så olje skal det ikke være for lite av... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Blir bare mer og mer fornøyd meg golfen. MEN, den lager en hysterisk høy pipelyd og oljelyset lyser om eg svinger hardt til høyre over lengre tid! noen som vet hva dette skyldes? Har skiftet olje på bilen, så olje skal det ikke være for lite av... ? Oljepumpen sitter på høyre side av bunnpannen, hvis du da svinger hardt til høyre over lengre vil da som kjent vår venn Newton komme inn i bildet, oljen renner over i venstre side av bunnpannen og oljepumpen klarer ikke å levere det trykk som er nødvendig. Du kan da gjøre ett av to ting; 1. Ikke sving hardt mot høyre over lang tid 2. Invester i en egnet bunnpanne - Klikk her Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Pip tilbake til bilen og sett på store hjul på venstre side slik at bilen ligger jevnt under høyresvinger! Men seriøst, prøv å hold oljen rett under\på max. Kan være endel forskjell ifra feks midt på peilepinnen til max. Mulig det er nok til å få vekk problemet. Eller\og gjør som Bti sier... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 opplevde d samme. Hadde olje til rett undre midten på peilepinnen, fulde på litt ojla. Å vips! hyling vekke :) Bare full på litt olje(over midten på pinnen) så ordne d seg :) Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sinko Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 opplevde det jeg og, men da hadde jeg forøvrig ikke olje på peilepinnen engang :chairshot hjalp å fylle på et par liter da=) Siter VW Golf 1.8=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 opplevde det jeg og, men da hadde jeg forøvrig ikke olje på peilepinnen engang :chairshothjalp å fylle på et par liter da=) Heheh, bleie å liga litt olja ja :D Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg