Gå til innhold

Monster EVO på gang


kamikaze

Anbefalte innlegg

Noen som har lest siste bilsport angående Monster Evo'en som blir byggd i Sverige nå? Det ryktes om 6-700hester og visstnok noe om rekord for 0-402 meter for 4 sylindrede motorer. Det var også snakk om å knekke rekorden i Superstage i Bilsport! De har visst kontakt med biltrimmeren Jun i Japan, for de av dere som har hørt om han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kamikaze

Noen som har lest siste bilsport angående Monster Evo'en som blir byggd i Sverige nå? Det ryktes om 6-700hester og visstnok noe om rekord for 0-402 meter for 4 sylindrede motorer. Det var også snakk om å knekke rekorden i Superstage i Bilsport! De har visst kontakt med biltrimmeren Jun i Japan, for de av dere som har hørt om han!

 

jepp det blir spendene å se hva han bygger!

Men jeg syntes folk skal lage sitt eget jeg, ikke ta etter de store gutta! Greit man slepper ikke unna med at man bruker de samma dela men, syntes det blir for likt. Men det er utrolig bra noen gidder å bygge noe skikkelig her i skandinavia og :dude: . Jun har jo egentlig allerede sin egen Evo, her har dere litt info:

 

SETUP PARTS

CAMSHAFT JUN High Lift Camshaft(Solid type)

INT 272-10.8 / EXH 272-10.8

VALVE Stock

VALVE SPRING JUN Racing Valve Spring

VALVE RETAINER JUN Titanium Vavle Retainer

HEAD GASKET Original

PISTON JUN Super Piston(STROKER KIT)

CONNECTING ROD JUN Super Connecting Rod(STROKER KIT)

CRANKSHAFT JUN Full-counter Crankshaft(STROKER KIT)

TURBINE TRUST TD06SH 25G

WESTE GATE TRUST High flow type-c

BOOST CONTROLLER TRUST Profec B spec.

INTERCOOLER TRUST 2 Layer Type

PIPING JUN Prototype aluminum 70mm-80mm

INT MANIFOLD JUN Prototype

EXH MANIFOLD JUN Prototype

MUFFLER JUN Prototype (Titanium straight type)

OIL COOLER Stock+TRUST16 Layer W core type

ENGINE OIL NEO OIL 20W-50

RADIATOR JUN 3 Layer Type

FUEL CONTROLLER V-PRO (SPL-DATA)

FUEL INJECTOR JUN Injector 890cc

FUEL PUMP BOSCH Twin

CLUTCH CUSCO Twin (Pull type)

TRANSMISSION RS Cross

DIFF RATIO 4.529

LSD F: CUSCO RS C: CUSCO soft viscous R: CUSCO RS

TIRE ADVAN A048-S-255/40/17 or 265/35/18

WHEEL ADVAN RG 9.5J-17+35 9.5j-18+35

SUSPENSION ZEEL SUPER FUNCTION JUN spec.

BRAKE ENDLESS 6pot 345mm kit & ENDLESS PAD

AERO PARTS

FRONT BUMPER TRUTH Aero bumper

REAR WING SARD GT-WING PRO

 

 

 

 

evo5-lip.jpg

 

 

evo5-side.jpg

 

 

evo5-cockpit.jpg

 

 

evo5-brake.jpg

 

 

evo5-gtwing.jpg

 

evo5-sard-wing.jpg

 

evo5-sendai.jpg

 

evo5-germany.jpg

 

evo5-germany2.jpg

 

evo5-tsukuba2.jpg

 

evo5-tsukuba2.jpg

 

evo5-tsukuba3.jpg

 

evo5-tsukuba4.jpg

 

evo5-tsukuba5.jpg

 

evo5-tsukuba6.jpg

 

evo5-tsukuba7.jpg

 

Video link 001

 

Video link 002

 

Video link 003

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

Nå blir det vel ikke en ren kopi av motoren da.. Er vel Prospeed som lager den, og etter hva jeg leste skulle de vel forbedre endel ting på det oppsettet JUN har... og da kan det jo bil mer enn bra :)

 

jepp... som sagt! fett noen lager noe skikkelig noe her omkring og! gleder meg til den er ferdig..! blir vel noe videor på zon tenker jeg.. hehe

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by JHS

Syns de kunne valgt en annen farge da, må vel ha litt egen fantasi, hvem som helst som har penger kan jo bygge en kopi. Men det er vel ingen tvil om at det kommer til og gå bra, selv om de er svenske..:D

 

jepp! Enig! Man må ha noe for å få det litt eget:cool:

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super Lemon heter prosjektet, og det er et stort samarbeidsprosjekt mellom Joakim "JoCCe" Enberg (bileier), Prospeed og den japanske tuninggiganten JUN.

 

JUN har som dere allerede her har nevt bygd sin egen Evo, men dette er en Evo V, og det er jo -noen- måneder siden det prosjektet ble ferdig. JUN ville ha noe nytt, Prospeed var sugne på noe svært og JoCCe er jo ikke kjent for å kjøre sakte?

 

JUN har jo også bygd en av de råeste Supra'ene i verden, ta en titt på siden dems http://www.junauto.co.jp/ Disse gutta vet tydligvis hva de driver med =)

 

JoCCe har jo allerede en toppnotering med akkurat denne bilen (før Super Lemon prosjektet), og den er 12.44s / 178km/h på 0-402 m.. slett ikke værst det vel? p Målet er som nevnt å ha den raskeste firesylinderen, og 6-700 hester blir det nok ja.. og vi kan vel vente oss tider nede på 10 sek og kanskje under? En utfordring for supramannen det gitt

 

På Prospeed står det også om en annen 600+ hk monster EVO som jeg anbefaller alle å ta en titt på..

 

http://www.prospeed.nu finner du også linker til mere info om Monster EVO og Super Lemon.. enjoy..

 

P.S: for dere evo elskere, http://www.lancerforums.com og http://www.lancerz.com er meget bra sider.. =)

1997 Volvo S70 2.0LT

x - 1997 Volvo S70 2.0S

---

1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel Golf stående utenfor, men faen da, kan man kalle det bil? =)

 

Vært Evo fan helt siden jeg så en Evo III på Rudskogen for noen år siden.. bytter vel bostadsadresse til Sverige i løpet av året.. prøve å huke tak i en Evo V eller VI da.. =) (drømmer jo selvfølgelig om en Evo VII, men men)

1997 Volvo S70 2.0LT

x - 1997 Volvo S70 2.0S

---

1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jada gutter.. nå er den ferdig, og den premierte på Emmaboda 18/5/2002. Han var ikke helt heldig med startene sine riktig nok, men det er første gang han racer bilen, så det kommer nok..

 

Endte med: 12,282 sek - 207,293 km/t (bra fart, tenk når han får launch til å funke 100% :D )

 

"Enl. MoTeC-loggen så gjorde bilen 0-100 på ca 5 s i alla 3 starter på Emmaboda och på träningen på fredagen när jag hade kanonstarter så gjorde den konstant 0-100 på 2,9-3,1 s ..."

 

Siterer JoCCe fra zatzy forumet.. fy faen det greine der fløtter seg!

 

Vel, legger ved noen linker til filmer av dette herlige bygget, og den 0-200 km/t linken er å anbefalle.. dette ER rått..

 

All skryt til JoCCe som har lagd verdens råeste Evo, finnes ikke tvil =)

 

http://www.webity.com/prospeed/videos/superevo5.zip

 

http://www.webity.com/prospeed/videos/superevo7.zip

 

http://www.webity.com/prospeed/videos/0-200kph.zip

 

Info og sånt finner dere på http://www.prospeed.nu

 

-EvoVII-

1997 Volvo S70 2.0LT

x - 1997 Volvo S70 2.0S

---

1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EvolutionVII

Jada gutter.. nå er den ferdig, og den premierte på Emmaboda 18/5/2002. Han var ikke helt heldig med startene sine riktig nok, men det er første gang han racer bilen, så det kommer nok..

 

Endte med: 12,282 sek - 207,293 km/t (bra fart, tenk når han får launch til å funke 100% :D )

 

"Enl. MoTeC-loggen så gjorde bilen 0-100 på ca 5 s i alla 3 starter på Emmaboda och på träningen på fredagen när jag hade kanonstarter så gjorde den konstant 0-100 på 2,9-3,1 s ..."

 

Siterer JoCCe fra zatzy forumet.. fy faen det greine der fløtter seg!

 

Vel, legger ved noen linker til filmer av dette herlige bygget, og den 0-200 km/t linken er å anbefalle.. dette ER rått..

 

All skryt til JoCCe som har lagd verdens råeste Evo, finnes ikke tvil =)

 

http://www.webity.com/prospeed/videos/superevo5.zip

 

http://www.webity.com/prospeed/videos/superevo7.zip

 

http://www.webity.com/prospeed/videos/0-200kph.zip

 

Info og sånt finner dere på http://www.prospeed.nu

 

-EvoVII-

 

:D :D :D :D :D Råttttt!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Originally posted by Silverboy

skal ha pluss for at exos tempen (etter det jeg kan skjønne) ikke overstiger mer enn 780grader på 0-200 da :)

 

SÅ mye mer spennende ut her enn på klippene fra emmaboda... Det virket skuffende.. men det er det alltid på sånne filmer .. får for lite inntrykk...

 

0-200 filmen er ikke av Superevo tingen desverre ;) Det er av en annen rask Evo som prospeed har lagt hendene sine på..

 

boXer: vet ikke jeg.. har ikke sett noen med venstreratt i allefall..

 

Det var en evo4 som kjørte EN strekke på gardermoen, men la ikke merke til om den var høyre eller venstrestyrt.. mener jeg har sett den stå til salgs.. noen som vet noe om denne? all info mottas med takk! :D

1997 Volvo S70 2.0LT

x - 1997 Volvo S70 2.0S

---

1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår