emilljone Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 Kjøpte meg en uoriginal spiller på ebay som passer rett inn og matcher interiøret i bilen. Spilleren fungerer utmerket, bortsett fra at minnet sletter seg og at tennnga må stå på for at spilleren skal fungere. Altså, spilleren fungerer ikke når tenninga er slått av men nøkkelen står i, slik det gjorde med den gamle spilleren. Er det en ledning som kan kobles sammen med en annen, eller må jeg kjøpe en adapter? Ser det er flere tråder som omhandler dette, men har ikke klart å finne fram til noe tydelig svar. Derfor spør jeg i håp om å få et tilfredsstillende svar her. Emil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 VW har byttet om på tenning og batteriledningen på isokontakten. So viss du bytter om på disse, blir nok ikkje minnet sletta. Ellers so kjenne eg ikkje til det andre problemet ditt Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Bilen din har nok CanBus ja, så den mangler TenningsPluss. Ikke alle "uoriginale original-spillere" har innebygget CanBus, så dette må kanskje kjøpes i tillegg om ønskelig. Dog har MOST-kontakten (VAG har ikke brukt ISO-kontakter på mange år) i bilen din KonstantPluss i det minste, så det kan være mulig å koble sammen Rød og Gul fra spiller, men da må spilleren slås av/på manuelt uavhengig av tenningsnøkkel. Hvilken spiller kjøpte du? Har du et bilde av kontaktene på den? Fulgte det med en liten svart boks? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilljone Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 (endret) Hei og takk for svar. Her er spilleren. Men hvis jeg må skaffe meg en liten, svart boks så gjør jeg heller det. Vil heller gjøre det ordentlig. Men hva slags boks er det, og hvor kan jegfå tak i det til en rimelig penge, da? Endret November 18, 2009 av emilljone Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Bilen din har nok CanBus ja, så den mangler TenningsPluss. Ikke alle "uoriginale original-spillere" har innebygget CanBus, så dette må kanskje kjøpes i tillegg om ønskelig. Dog har MOST-kontakten (VAG har ikke brukt ISO-kontakter på mange år) i bilen din KonstantPluss i det minste, så det kan være mulig å koble sammen Rød og Gul fra spiller, men da må spilleren slås av/på manuelt uavhengig av tenningsnøkkel. Nå er det jo minnet som, slettes så det tyder vel ikke akkurat på at det er Tennigspluss kl15 som mangler, men snarere konstant pluss kl30 Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilljone Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Minnet virker nå. Nå er det bare det med nøkkelen. Det er jo irriterende å ikke kunne bruke den uten at tenninga er på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilljone Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 For de som har lyst på å kjøpe sånt selv, ser jeg ikke noe problem med å handle med utlandet. Den kom på 3200 inkl. frakt rett hjem på døra. Tok under en uke. Bare nevner det i forbifarten :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 For de som har lyst på å kjøpe sånt selv, ser jeg ikke noe problem med å handle med utlandet. Den kom på 3200 inkl. frakt rett hjem på døra. Tok under en uke. Bare nevner det i forbifarten Ikke glem at du nok får en regning på en 1000-lapp i tillegg for moms og gebyr dah. ;) Spilleren din har forøvrig innebygget CanBus-dekoder, så den biten er grei og du trenger intet mer. Således merkelig at den ikke husker innstillingene, men det kan være en feil på den med nettopp den dekoderen. Hør med selger om problemet fortsetter. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg