Jonaldo Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 De vil at vi skal kjøpe nyere og sikrere biler, men fy f*** for et opplegg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Flytt til Sverige. Der betaler man kun en "symbolsk" sum på 150 for omregistrering... Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Flytt til Sverige. Der betaler man kun en "symbolsk" sum på 150 for omregistrering... Har vurdert det JA, men vet ikke helt... Jeg en til skal verfall begyne å kjøre over grensa for handle røyk, blir for dyrt i norge.. sparer penger selv om vi leger på bensin utgiftene :)) A3`n kostet meg 8000.- og noen kroner å omregistrere.... A4`n kostet meg 9000.- og noen kroner ..... Nesten 20 lapper i omreg på ett år er jo ikke værst ? Sykt... er jo ikke noe mere arbeid å skifte navn på en eier på en A3 og A4... :mad: NORGE :mad: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Jeg kunne forstått det om det var en bil som veide <1000 og >1000 for da blir det jo et tall mer å føre opp i vognkortet. Mer jobb>Mer blekk>Mer slitasje på skrivemaskinen. Litt satt på spissen da :rolleyes: Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeeDub Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Originally posted by Jonaldo Den som står som eier 1. Januar får regning på årsavgiften. Det var det jeg mente også, men en kamerat som sa det ikke var sånn. Men hva om den du kjøper bil av 2. Januar ikke gidder å betale årsavg. får du ikke noen nye "lapper" da eller? Eller får du automatisk og han får purring?? Bra å vite slikt når man er på utkikk etter ny bil :) Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by Unknown Det var det jeg mente også, men en kamerat som sa det ikke var sånn. Men hva om den du kjøper bil av 2. Januar ikke gidder å betale årsavg. får du ikke noen nye "lapper" da eller? Eller får du automatisk og han får purring?? Bra å vite slikt når man er på utkikk etter ny bil :) Jeg har nettopp byttet bil og ringte Toll og Avgift for å få klarhet i dette. Han fikk min bil og jeg hans + mellomlegg. Vi får regning på årsavgift på våre gamle biler. Vi sender regningene til hverandre så vi er sikre på at avgiften blir betalt på den nye bilen. Hvis han ikke betaler på min gamle bil, så blir det hans problem. Jeg får purringen, men han blir avskiltet. Jeg syntes det er best å gjøre det på denne måten for å være sikker på at min nye bil får oblater. Høres ikke det greit ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg