Andro Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Skal kjøpe meg en pickup 4wd nå snart, pris klasse ca 250k.. Og har sett på både nissan navara, den med 171hk og hilux med ca 120hk.. Hvem vil dere annbefalle? Er ute etter den med best 4wd system ob best fremkommelighet, best på alt egentlig:=) Kom med noen gode råd please.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Hilux, men jeg er vel egentligt inhabil. :D Halve Afrika og hele Taliban kan ikke ta feil..... Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet November 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Hehe, jeg har hørt att å kjøre hilux, er som å kjøre en traktor sammenlignet med en navara? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Vil bare tipse deg om at Navara etter 2001/2002 har visstnok dårligere motorer enn de tidligere modeller. De tåler visst mindre. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Kjøp deg Isuzu D-max:thumb Skal visst være knall biler! Isuzu lager jo bare pickups for tiden så da Bør det jo være bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet November 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 isuzu er nå isuzu er jeg redd da men.. Pene biler.. Flere som har noen inntrykk om dårlige motorer i den nyere type av navara? Veldig intr i hvem som her det beste 4wd systemet å jeg da:=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Har selv en Isuzu Dmax Extreme4x4 men de koster jo litt mer enn 250k ;) Det beste 4x4 systemet er vel Toyota pga spakmanøvrering og ikke knapper slik som i andre lignende biler. Et pluss er at du får tak i deler overalt til de. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andro Skrevet November 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 extreme dmax er knall, men litt i det dyreste laget desverre;( Fungerer vel greit den elektriske sperra bak på navara også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Tenkte mest på spaker vs knapper for 4H, 4L etc. Liker mest spaker jeg, for da er det mindre som kan gå galt. Nå har jeg vel og merke knapper i Isuzuen (som fungerer fint ennå) men har jo spaker i Hiluxen! :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Er ikke dum den isuzuen din viking! Noen planer for den videre? Eller, den er vel fet slik som den er.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Takker. Ingen andre planer enn bukplater og 126l ekstratank fra The long ranger Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Hva med Mazda BT-50 eller Ford Ranger? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 Kommer jo helt an på hva du vil prioritere, komfort, eller fremkommelighet. Defender på 35" eller 38", heva og ARB foran og bak er vel så og si ustoppelig. På linje med Hilux med samma konfigurasjon. Til gjengjeld er vel det ikke akkurat noen BMW 7-serie i komfort. BMW X3 hadde i sin tid(2004-5) det mest avanserte 4WD-systemet(tatt i betraktning rekasjonstid osv), og det antar jeg at det har enda. Men jeg ville heller hatt to stk luftsperrer og spaker på gølvet, enn en data som klager hele tia :) Og ja, jeg har prøvd begge. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 Granada3.0GLs innlegg i en annen tråd: Regner med det er en 2.5 Di, altså en 2.5 liter turbo med direkte innsprøytning og bosch VP44 pumpe og 133 hk. Ikke stort du kan gjøre uten datahjelp på denne, det vanligste er trimbokser f. eks denne, krever litt arbeid, da det skal kobles på noen ledninger på ecu, samt på dieselpumpa+jording på pumpa. om jeg husker rett. Det som er proiblemet, er at motorene i disse ikke er helt bra, dvs. at de holder ved normal bruk og vedlikehold, men slurver man med vedlikeholdet går rådelagra fort, kan vel diskuteres om nissan gjorde jobben skikkelig da de økte volumet fra 2.2(YD22) til 2.5(YD25), navnet på motorne din er vel YD25DDTi om jeg husker rett. Håper dette ga svaret på dine spm? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet November 14, 2009 Rapporter Share Skrevet November 14, 2009 Vil bare tipse deg om at Navara etter 2001/2002 har visstnok dårligere motorer enn de tidligere modeller. De tåler visst mindre. Stemmer dette. På noen så kan plutselig råden ta seg en tur ut av motorblokka. Og driverket på dagens modell tåler IKKE at du hever den for å sette på fete hjul etc, hvis du har det som plan Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg