Morten184 Skrevet November 9, 2009 Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 Dette er vel kjent fenomen.. Men jeg har en A\D\S 2800w forsterker + et par elementer på 600w rms tilsammen. Lysen blinker når jeg spiller litt høyt. Tviler på at forsterkern leverer så mye som står på den, leverer vel sikkert 500w rms max.. En original dynamo burde vel klare bedre enn som så ? Burde jeg bytte dynamo (Fra en diesel f.eks), prøve å lade batteriet over natta, eller bytte børster ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet November 9, 2009 Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 monter en kondensator:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten184 Skrevet November 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 Aldri satt meg inn i hva en kondensator gjør, å montering av det. Er det virkelig nødvendig på det anlegget jeg har? Gjør den spenningen mere stabil ? Gir litt futt til forsterken når den trenger det, eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 koble skikkelige ledninger fra dynamo og til batteriet så skal det nok gi seg litt;) Se litt på Bilstereoforumet lenger opp på siden, finner masse om akuratt dette der:) Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 Aldri satt meg inn i hva en kondensator gjør, å montering av det. Er det virkelig nødvendig på det anlegget jeg har? Gjør den spenningen mere stabil ? Gir litt futt til forsterken når den trenger det, eller ? en kondensator vil ta strøm når det er tilgjengelig, og være med å levere ekstra når det trengs. Altså i takt med bassen. så det vil hjelpe på anlegget ja Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten184 Skrevet November 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 Okay, skal se om det blir kondensator eller grovere ledninger fra dynamo til batteri.. eller kanskje begge deler. Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Kondensator er bare tull! Legg opp minst 20kvadrat fra dynamo. BÅDE + og - sørg også for at jordingspunktet er bra. Bruk penger på et ordentlig batteri. Morel.no har bra og pris-gunstige batterier. Dette er også nyttig på en kald vinterdak i motsetning til en kondensator som vil trekke batteri ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240-92 Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Kondensatoren lagrer spenning fra batteriet, og siden du skal montere den nærme forsterkeren har strømmen mye kortere vei og gå, altså batteriet kan gi strøm til andre komponenter fordi du har litt "ekstra strøm i kondensatoren. så bassen er også mye mer presis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 akkurat hva slags musikk spiller du som får lysene til å blinke? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten184 Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Skjønner ting litt bedre nå ja.. :) Går mest i country, vazelina, rockabilly.. ikke det at jeg trur det har så forferdelig mye å si men. Hører ikke på trance. Bilen er solgt og problemet glemt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Hadde kondensator på 1.5F på et mellomstort anlegg, men lysene blinka som f** likevel!:) Du bør nok gå for sterkere batteri (gelèbatteri tåler mer belastning), større kvadrat på kablene, kortere jordingskabel og større dynamo:) Ser at bilen er solgt, men du vet i allefall hva du bør gjøre neste gang ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Kondensator er bare tull! Legg opp minst 20kvadrat fra dynamo. BÅDE + og - sørg også for at jordingspunktet er bra. Bruk penger på et ordentlig batteri. Morel.no har bra og pris-gunstige batterier. Dette er også nyttig på en kald vinterdak i motsetning til en kondensator som vil trekke batteri ;) helt enig! kondensator er bortkasta penger!! skikkelig kabler gjør susen!! hadde 50kvd i min bil! både pluss og jording!!! og et skikkelig batteri!!! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Skjønner ting litt bedre nå ja.. :)Går mest i country, vazelina, rockabilly.. ikke det at jeg trur det har så forferdelig mye å si men. Hører ikke på trance. Bilen er solgt og problemet glemt. haha!:thumb Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg