Gå til innhold

ang nedslitte dekk på bil/ nye forslag til dekktype side 2 nummer 29

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

hei,

kjøpte nettopp noen felger med dekk på til min opel astra f med breddere.

 

felgene passer fint dem, men når jeg prøvde bilen en liten tur så homper og vingler det noe voldsomt i bilen, og ratter vrir seg til siden noen ganger.

 

dekkene er totalt nedslitte og kan så vidt tydes spor i dem, noen dekk virker skjeve og ett dekk er høyrer på ene siden av dekket en resten av dekket,samt at gummien er revet opp og kordene stikker ut.

 

felgene ser helt runde og fine ut så håper det er dekka som lager dette problemet!

 

har aldri kjørt med så nedslitte dekk før og som er så bred så veit ikke hvordan det skal føles.

 

noen her som veit dette?

 

felgene er azev typ a 8,5j-17" og 10,0j-17" et 20 og 14 4x100

dekk er 245-35-17 og 215-40-17.

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Har du skjekket styre radie? Ta av felg sett jekk under bærekule og sett bilen på denne så den står noenlunde rett. Ta en linjal eller noe langt og hold den rett med fjærbeinet (senter) og i senter med bærekule. Sett ett merke på bakken der denne treffer. Dette merket skal ikke være lengre inn en 60mm fra senter på dekk 40 mm er bra fra 40 til 60 er ok men ikke gå over 60 mm Da får du en helt på tryne geometri i forstillinga og bilen blir helt umulig og ikke minst farlig å kjøre med.

Endret av BARE B

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok sannsynligvis dekka som gjør det, men felgene har rett innpress og er rette?

 

ja, har sittet å gnudd på felgene lenge for å få dem fine så ja dem føles helt runde å fine ut.

 

ene framdekket har høyere dekkbane en resten av dekket og korder spretter ut. resten av dekka har forskjellige høyder rundt om, dekkene er nedslitt og det buler ut visse plasser rundt om.

er helt sikkert dekkene atter svar jeg har fått på opelclubben.

 

må ha nye dekk til sommeren.

 

det er et 20 og 14. og ja det er rett et passer utmerket til bilen og buene.tar ikke inni noen plass.er 99% dekka som har skylda.

 

 

ja vet at det sporer og er tyngre å ratte med 215 og 245 dekk men skal uansett ikke riste og vingle som det gjør nå! så dvs dekka er kaputt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skjekket styre radie? Ta av felg sett jekk under bærekule og sett bilen på denne så den står noenlunde rett. Te en linjal eller noe langt og hold den rett med fjærbeinet (senter) og i senter med bærekule. Sett ett merke på bakken der denne treffer. Dette merket skal ikke være lengre inn en 60mm fra senter på dekk 40 mm er bra fra 40 til 60 er ok men ikke gå over 60 mm Da får du en helt på tryne geometri i forstillinga og bilen blir helt umulig og ikke minst farlig å kjøre med.

 

oki, skjønte lite av dette men får studere det du skreiv å prøve å sjekke det:) skal ikke bruke bilen før til sommern så skal rekke dette:)

 

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gjordt oppmerksom på at du har en vel drøy inpress på felgene. Man kan ikke forrandre inpress så mye uten at det går ut over forstillings geometri. Finn deg noen andre felger.........

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet tidligere, så er det nok dekkene ja.

 

Har hatt samme opplevelsen selv, jææævlig sporete, vinglete, risting osv.

Fikk lagt på nye dekk og det ble en helt annen bil å kjøre. Eneste jeg mangler nå er senterringer. Det kan også ha litt å si med ristingen.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om inpress er riktig så e det nok dekkene :-)

 

spørs hva du mener er riktig da! men normal et på min bil er 49 så det er ikke riktig sånn sett;) men mange andre som bruker denne et og denne dim jeg bruker og det funker, så ja tro det er dekka jeg gitt:) ene frammdekket er jo helt vilt. er jo som en stor kul på halve dekket halveis irundt. så er nok derfor rattet vrir seg fort til siden for vær runde dekket tar. kjørte sakte så da vingla bilen litt også i tilegg til det med rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gjordt oppmerksom på at du har en vel drøy inpress på felgene. Man kan ikke forrandre inpress så mye uten at det går ut over forstillings geometri. Finn deg noen andre felger.........

 

et er riktig til disse felgene, jeg har breddere på min bil å dette er nesten riktig inpress bare at det skulle være et 13 og 14 isteden for et 20 og14 men et må være slik da jeg skal ha denne dimensjonen og felg kant. så NEI blir ingen forandring av felg valg.

 

ja, det er mulig, men det går det ant å justere på, samt at jeg vet at forstillinga ikke er så glad i det, men det skal funke å det er greit for meg..funker for mange andre som har astra f! så hvorfor ikke for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet tidligere, så er det nok dekkene ja.

 

Har hatt samme opplevelsen selv, jææævlig sporete, vinglete, risting osv.

Fikk lagt på nye dekk og det ble en helt annen bil å kjøre. Eneste jeg mangler nå er senterringer. Det kan også ha litt å si med ristingen.

 

aha:) ja blir 99,9prosent sikkert bra når jeg får på nye dekk:)

er garantert ikke noe med felgene,da jeg ville sett det på felgene.

 

dekkene er jo helt ødelagte det sier jo seg selv at dem som forårsaker dette, logisk!

 

ja mulig det blir litt feil uten senterkopper;) men mulig det kan justeres med lodd.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår