ePiFaNT Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Du får 4 ohm totalt ja. Dersom du seriekobler de to gruppene på fire elementer. Så lenge du skal koble sammen to pluss og to minus har du valget mellom serie- eller paralellkobling. Paralellkobler du de to seriene på fire elementer får du 1 ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cre8or Skrevet November 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Ok. Nå skjønte jeg mye mer :) Men stemmer det slik "cossiemk1" sier: 2 og 2 suber i serie for så å paralellkoble de 4 plussene og 4 minusene jeg sitter igjen med. Så skal det utgøre 2ohm totalt..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Nei, det stemmer ikke, for når jeg svarte så sto det ingenting om at subene hadde 2 spoler hver... så du havner på 1 eller 4ohm ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg