Gå til innhold

Skal pusse 140'en innvendig; Hvordan?

Ranger emnet


Boombie

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har bestemt for det at jeg lakerer prosjektet mitt innvendig før jeg gjør noe annet nå. Dvs motorrommet, strippa bilen helt innvendig.. fjernet stolene for å komme lettere til ++ også bagasjerommet da.

 

 

Men, jeg lurer på hvordan dere ville gjort dette for best resultat?

Tenker først å fjerne alt den verste møkka med å vaske det vekk å bruke stålbørste. så pusse pent og fort over, så male på arcanol også spraye med mattsvart bengalakk over det hele til slutt. Vil det gjøre et sånn passe OK resultat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ble så utolmodig jeg, at jeg starta med å pusse lett på overflaterusten, støvsuge, vaske å avslutte med tørking før jeg malet hele dørken med arcanol.

Er det noen måte jeg kan lure inn denne owatrolen på i ettertid nåda?

 

Ja, ble iallefall utrolig fint å blankt ja! :) Mye bedre enn før, det er bare å spraye en runde med benga e.l nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, du kan jo legge mange lag med arcanol :) Når jeg lakka akslene på landrover'n min trur jeg jeg brukte 3 lag arcanol, og to lag arcanol+owatrol blanding. Owatrol er jo en blank olje, som herder og blir hard/blank :) Bengalakk på spray... Da ville jeg som sagt heller brukt owatrol+arcanolmix :p

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, du kan jo legge mange lag med arcanol :) Når jeg lakka akslene på landrover'n min trur jeg jeg brukte 3 lag arcanol, og to lag arcanol+owatrol blanding. Owatrol er jo en blank olje, som herder og blir hard/blank :) Bengalakk på spray... Da ville jeg som sagt heller brukt owatrol+arcanolmix :p

Okai. :) Så du mener jeg kan ta to runder til med arcanol hvor jeg blander ut den med owatrol så kan jeg si meg ferdig? :)

Nydelig å se den mattsvarte fargen over alt, ahh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai. :) Så du mener jeg kan ta to runder til med arcanol hvor jeg blander ut den med owatrol så kan jeg si meg ferdig? :)

Nydelig å se den mattsvarte fargen over alt, ahh...

 

Jepp, det trur jeg!

 

Men om du vil ha den mattsort... så vurder å ta bare arcanol sistr strøket, evt. biiiittelitt med owatrolen.. owatrolen blir som sagt steinhard og blank som f... så ton det ned på siste strøket, om det skal være matt ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår