Gå til innhold

Legge strømkabel i Laguna II, finner ikke hull.

Ranger emnet


GENEXXA2k

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om noen har peiling hvor jeg kan gå inn med strøm/jording kabel i torpedoveggen på en Renault Laguna II 2005 mod.

 

Har sett etter fabrikklaget hull, men finner ingen.

 

Kablene som skal igjennom er ikke av den store kaliberen. Skal være 2 stk 10mm2.

Grunn til at jeg velger mindre kabler, er fordi jeg skal kun ha et 400wrms stereo inn i bilen. Og tynne kabler er lettere og skjule.

 

Om noen bor i Midt-Troms området og kanskje har litt peiling, så kan du/dere komme og se om dere finner en løsning.

 

Vil helst ikke borre noe hull i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10mm2 holder vel knapt nok til spilleren men... sørg for å ha sikring ved batteriet, så slipper du i det minste brann...

Jordingen tar du ikke fra batteriet, men fra et egnet sted med rent metall, i nærheten av forsterkeren... Plussen trer du inn sammen med andre kabler som går inn i bilen, bare skjære et lite snitt i gummien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10mm2 holder vel knapt nok til spilleren men... sørg for å ha sikring ved batteriet, så slipper du i det minste brann...

Jordingen tar du ikke fra batteriet, men fra et egnet sted med rent metall, i nærheten av forsterkeren... Plussen trer du inn sammen med andre kabler som går inn i bilen, bare skjære et lite snitt i gummien ;)

 

Kanskje jeg tar 25mm2, men det spiller ingen rolle, da jeg skal ha 2stk ED e3.6 elementer som skal drives av Magnat RX22. Skal ha sikring ja.

 

Når det gjelder jordingen, tror jeg at jeg vil ha det på batteriet. Men tror jeg ender opp med og ha det i bagasjerommet.

 

Men greia er at jeg klarer ikke og finne noen andre kabler som går inn i torpedoveggen fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg gå inn i bagasjerommet? Er det noe hull der som er orginal fra fabrikk?

 

Kjenner ikke til renault spesifikt, men det pleier å være gummipropper i gulvet rundt omkring under bilen, inkludert bagasjerommet. kanskje du ser noe hvis du tar ut teppet baki?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår