mr_flow90 Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 (endret) (Skrevet feil i overskriften, mener venstre) Har i det siste merket en rar knakelyd når jeg bremser og akselererer. Kommer fra hjulet på førersiden. Og i går når jeg byttet dekk på bilen, kunne jeg dytte det et par cm inn og ut, selvom jeg hadde skrudd boltene skikkelig på plass. Noen som vet hva som kan være gale? Endret November 2, 2009 av mr_flow90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 Høres ut som defekt ophengskule på beskrivelsen, bruk bilen minst mulig til det er sjekket ut. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_flow90 Skrevet November 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 Ai ai! Er det noen måter jeg kan sjekke det ut på uten å levere den inn til verksted? Har også hørt at jeg må ta forstillingskontroll etter den er byttet. Byttet nye dempere i sommer, uten å ta kontroll da. Kan det ha noe med at opphengskulen begynner å ta kvelden nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet November 3, 2009 Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 Kan jo være et hjullager også, men bærekula kan det være ja. Det er jo bare å se hvor du har bevegelsen det. Ut fra det du beskriver (et par cm bevegelse) så skulle det holde at en rugger bilen kraftig sidelengs og så ser på innsiden av navet hvor bevegelsen er. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scratch Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 hvis du kan dra hele hjulet rett ut og inn så er det slakk i hjullageret. men om det bare er når du drar i nedre del av hjulet så er det bærekula. men høres ut som bærekula siden det er når du dra på og bremser. man må ikke ha forstillingskontroll når man har byttet bærekule ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Hør her. Løft det hjulet som du mener lager liden i lufta! så tar du tak i dekken OPPE og NEDE og prøv å jukke hjulet Mot det og fra deg om du skjønner hva jeg mener. Har du en slark i den retninga, kan det enten bære nedre bærearm/kule, eller hjullager! Om du tar tak i hjulet venstre og høyre side og jukker den retninga (så lett så hjulet akkurat ikke svinger) så er det styrekule/endeledd! Uansett om du har mulighet til å jukke slik, mens en annen tar titt og prøver å se hvor slarken ligger blir det mye lettere enn at vi leker leger og gjetter oss frem! Et hjulager vil også ule/lage litt knaselyder når du bremser/gir på Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg