Gå til innhold

mk1 golf 82

Ranger emnet


dahlseng

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Da var det klar for ein oppdatering.

 

Har fått henta en motor, og komt godt i gong med montering.

først og fremst har eg sveist om motorfeste, da det måtte flyttes til å passe storblokkmotorene.

 

her har jeg tatt av fra gamle plasseringen.

09032006.jpg?t=1272444829

 

Måtte en del tilpassing til, for å få det til å passe på gamle plassering.

Kunne kjøpt nytt feste, men det koster penger og jeg kunne da like godt tilpasse det gamle.

09032006001.jpg?t=1272444915

 

Måtte sveise på en metallbit på hver nederste fot for å få det til å passe.

09032006005.jpg?t=1272445044

 

Motor delvis på veg ned.

09032006002.jpg?t=1272445148

Endret av dahlseng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått i motoren, og alt gikk fint til jeg skulle sette på den korte drivakslingen. den virker litt for lang, har golf 2 kasse, vet ikke om det kan ha noe å bety?

Den passer fint på, men den virker liksom litt for lang.

 

Satte inn bensinmotor og femtrinnskasse i en dieseleinser med orginal firetrinns en gang.

Husker ene drivakslingen var for lang.. Men mente det var den lange.

Står lengder i Haynes bøkene mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjorde du da, kortet den inn?

 

Jeg fant en med rett lengde bare. Fra den gti einsern jeg tok femtrinns kassa fra... Noen vet da det der med lengder, å evt hvor det sitter orginalt med rett lengde.

Disse "allerværste" gutta innpå her burde da ha peil.

 

Egentlig;)

 

Det er den korte det er forskjell på ja.. På kasse type 084 så er den 465mm lang, på kasse type 020 så er den 443mm, men på gti med 020 er den 447mm. På automat, type 010 så er den 443mm.

Så da regner jeg med at du skal ha den på 443mm, men har den som er 465mm.

 

Det ble mye rart her, men håper det kunne hjelpe litt.

Nr på kassa står under clutch huset, mener jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende, hadde liggende en 443 mm aksling, som passet utmerket på.:D

:thanks.

 

nå er det meste i boks, skal sette inn ledningsnettet i dag, kjøpe tenningsdeler og vannpumpe.

 

Deretter skal jeg kjøpe bensinpumpe(mercedes pumpe har jeg hørt skal passe?, Da jeg har tank med uttak oppå, og ikkje under som GTI). Noe formeining om dette.

 

:yak:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det samme sikringsboks i GTi og C- utgave. Har et problem med at kontaktene på ledningsnettet ikke passer på sikringsboksen. rimelig sikker på at det er GTI ledninger også så.

Noen som vet?

 

Ellers er motoren så si komplett sett samen, det som gjenstår er Ledninger og Bensintilførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jaja, haar sjedd lite her i det siste, men jeg har nå snart bilen startklar. :D

problemet er papirene for godkjenning.

dette fikk jeg til svar av møller bil, når jeg spurte om papirer:

 

Hei,

 

Dette er ikke noe vi har liggende dessverre. Når det gjelder skjermbreddere vil jeg tro at så lenge hjulene er innenfor skjermen er det ok. Dersom vi skal lage papirer til deg ligger dette på 2500 til 3500 kr. Videre er det vegvesenet som da avgjør om bilen blir godkjent eller ikke. Medfører dette mer arbeid for oss vil det bli en ekstra kostnad for deg.

 

: trodde da møller hadde dette liggende, når det har vert gjort mange ganger før, og det er en original motor ? :hailvw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har nå, satt samen det som er for å få bilen til å starte, men den vil ikke starte. smeller litt i eksoen nå jeg prøver å starte. har prøvd med startgass å sånt men hjelper ikke. noen som kan tenke seg kan være problemet?

 

Jeg tenker da først at det er feil med tenninga, men virker som denne e på rett.

 

ingen som sitter på godkjenningspapirer til ombygging vel? :D

 

noen bilder:

IMG_0003-2.jpg

 

spørsmål: Noen som vet hvor jeg kan få tak i den "overgangen" fra staget som går fra gistanga til den saken på bildet?

dårligt forklart :D

IMG_0006-2.jpg?t=1279492119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner akkurat hvilket stag du mener Hadde du ikke det staget før?. Ser ut som det blir bra det her. Skal selv bytte motor i min cab, men vet ikke helt hvilken motor jeg skal sette inn.

 

Hvis du har startproblemer kan du jo prøve å taue den igang, men sjekk at du har gnist på alle pluggene, at de er i riktig rekkefølge og at de er fine.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staget har jeg, men det jeg trenger er overgangen fra staget til den "kula". mener det er en slags firkantet del.

 

Det er gnist, men tar ikke sånn helt ekstremt av. kan det være coilen som er gåen eller noe. ellers har jeg skiftet tenningsdeler som: tennkabler, plugger, rotor og fordelerlokk.mener tenningsrekkefølgen også skal være riktig.

 

(Ducklink:)når det gjelder motor ville jeg, når jeg først går i gang sette i en gti 8 eller 16v eller noe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår