knuhen Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 Har en 1,6 liter bensin Carisma 1998 modell som jeg tenker å bytte registerkjede på. Noen som har erfaring med dette på denne bilen ? Trengs spesialverktøy ? Har tidliger byttet på min Volvo 94o og det syns jeg var rimelig enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 Volvo har ingen motorer med registerkjede, og det tror jeg det er få mitsubishimotorer som har også, så er nok reim du tenker. Carisma er nok litt verre enn 940 og skifte på, den har 2 kammer, gjerne balanseaksler, og det er trangt da motoren står andre veien. Godt mulig det krever litt spoesialverktøy også... Så er du usikker vil jeg råde deg å la være. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knuhen Skrevet November 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 mener selfølgelig reim, men har sett litt i motoren, ser ut som man enkelt kan ta av motorfestet der reimen går, for så å komme enkelt til ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 På fwd-biler dreier det seg stort sett om å løsne et motorfeste(støtt motoren med en jekk!), av med et hjul, fjerne innerskjerm og deksler på denne sida, og evt. fjerne dynamo/vannpumpe/servopumpe osv alt etter biltype. Mitsubishi har ofte balanseaksel i tillegg, det er av og til egen reim til denne. Pleier å være en grei jobb, men det går litt tid. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knuhen Skrevet November 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Hvordan gjør jeg det med stramming på reima ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Det er automatisk stramming, altså strammehjul. Dette er ofte en fjær som må presses tilbake for å få på reima, så strammer den seg selv når du slipper. Noen biler bruker også hydrauliske strammere. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg