Gå til innhold

Min Crosskart

Ranger emnet


Remi93

Anbefalte innlegg

jeg har STOR tvil på at det blir godkjent!

 

ikke glem at den polarisen allerede har vært regga på norske veier i sikkert 10 år, og går på både svarte og hvite skilt, og er regga som traktor/redskaps maskin/atv

 

polarisen har bare bygd om modellen og satt på rollcage ratt og 2 seter istedet!

 

dette er noe helt annet enn å bygge om en gammal x bane cart og få skilter!

 

det blir det samma som å bygge om en helt hvilken som helst x rallycross bil og få skilt på

 

 

glemt hvilket molbo land vi lever i?

 

 

Du får jo kjøpt Go-cart med hvite skilt nå om dagen...

Og så lenge denne er tuvgodkjent med alt av utstyr, har alt som er påbudt/krav og du kan dokumentere hvor motor etc kommer ifra, så skal dem i teorien ikke kunne nekte deg å registrere den.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan faktisk brukes, har hatt en del av de derre china sykkla og ja det kan ikke brukes, men her kommer det bare ann på hva slags motor som kommer til å havne på den.

 

"Så jo helt balle ut med de hjula bak"

ja jeg vet men de orginale hjula er pungterte fordi karten har stått ute i 4 år før jeg kjøpte den og hjula hadde bare morkna og sprekt som bare det.

 

 

 

 

ikke glem at DE hjula der kan ikkke brukes til vei! motoren du skal ha på må spesial godkjennes på carten. bremsene du har må bygges om for å passe effekten. er bremsene godkjente med den motoren?... er dem godkjente PÅ carten? brakettene som er laga til å holde caliperne... hvem laga dem? er DE tuv godkjente?

 

sikkerhetsseler, lys, spesiell høyde på kjøretøy for å være synlig i trafikken, støy kontroll. kræsj og sikkerhets test ETC

 

 

 

det er bare å leve i drømmen kompis.. sorry å trokke ned drømma men at den der havner på skilter skjer når norge kutter ut sine avgifter for godt og alle bilister lever lykkelig i avgiftsfritt land!

 

 

Glemte å nevne røntgen av sveis og godkjenning av sveisejobben!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo kjøpt Go-cart med hvite skilt nå om dagen...

Og så lenge denne er tuvgodkjent med alt av utstyr, har alt som er påbudt/krav og du kan dokumentere hvor motor etc kommer ifra, så skal dem i teorien ikke kunne nekte deg å registrere den.

 

den GOCARTEN du snakker om en er en masseprodusert 50ccm sak som er regga som moped!!

 

det er ikke et bakgårdsprosjekt!

 

 

og den er det forøvrig bare 2stk av i norge som er regga på veien!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo kjøpt Go-cart med hvite skilt nå om dagen...

Og så lenge denne er tuvgodkjent med alt av utstyr, har alt som er påbudt/krav og du kan dokumentere hvor motor etc kommer ifra, så skal dem i teorien ikke kunne nekte deg å registrere den.

 

 

 

jo de kan i grunn nekte deg å registere! i dems øyne kan dem forvente mye og strekke saken så langt at DU gir deg lenge før de gjør!

 

 

ikke glem hva du sa.. om alt er TUV godkjenT!

 

skal han der seriøst reise utendlands og bruke 80.000kr på å TUV godkjenne en crosscart med minimal sjanse for å få skilter på? neppe!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan med engang gi deg en kjapp pekepinn når det gjelder noe denne vil stryke på!

 

bremsene bak er altfor små for effekten han skal ha!

for det andre.. hvor er bremsene forran?!

 

han må ha et 2 krets bremsesystem for at denne skal bli godkjent! ergo 70% forran 30bak!

 

slik det er på alle 4 hjuls kjøretøy inkl. alle gateregga ATV, landbruksmaskiner og 4 hjulsmotorsykler!

 

 

tror nok at dokumentasjon på hvor bruktdelene kommer fra blir minste bekymring for denne saken!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan med engang gi deg en kjapp pekepinn når det gjelder noe denne vil stryke på!

 

bremsene bak er altfor små for effekten han skal ha!

for det andre.. hvor er bremsene forran?!

 

han må ha et 2 krets bremsesystem for at denne skal bli godkjent! ergo 70% forran 30bak!

 

slik det er på alle 4 hjuls kjøretøy inkl. alle gateregga ATV, landbruksmaskiner og 4 hjulsmotorsykler!

 

 

tror nok at dokumentasjon på hvor bruktdelene kommer fra blir minste bekymring for denne saken!

 

Som sagt, det ER mulig.

Enkeltgodkjenning av kjøretøy hos TUV er ikke fullt så dyrt som 80 lapper, er godkjenning av enkeltdeler for produksjon som er svinedyrt der.

Og ja, han må nok modifisere den litt for å få skilter på den, men det ER mulig :scared

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den GOCARTEN du snakker om en er en masseprodusert 50ccm sak som er regga som moped!!

 

det er ikke et bakgårdsprosjekt!

 

 

og den er det forøvrig bare 2stk av i norge som er regga på veien!

 

Haha, er rimelig mange av de F-kartene som er regga på veg. Om det er trygt er jo en annen sak. De kommer vel også i 100ccm regga på veg, og 150ccm om jeg ikke tar helt feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke glem at DE hjula der kan ikkke brukes til vei! motoren du skal ha på må spesial godkjennes på carten. bremsene du har må bygges om for å passe effekten. er bremsene godkjente med den motoren?... er dem godkjente PÅ carten? brakettene som er laga til å holde caliperne... hvem laga dem? er DE tuv godkjente?

 

sikkerhetsseler, lys, spesiell høyde på kjøretøy for å være synlig i trafikken, støy kontroll. kræsj og sikkerhets test ETC

 

 

 

det er bare å leve i drømmen kompis.. sorry å trokke ned drømma men at den der havner på skilter skjer når norge kutter ut sine avgifter for godt og alle bilister lever lykkelig i avgiftsfritt land!

 

 

Glemte å nevne røntgen av sveis og godkjenning av sveisejobben!

 

jeg skjønner ikke hvor det har kommet fra at jeg skal ha skilter på carten min, jeg skal bare ha denne som et leketøy, ikke noe på carten kan heller brukes (bremser,sveis,dekk,osv.) VIS jeg ville prøvd å få skilter på den, noe jeg ikke skal.

75 mercedes 280se w116

87 Mercedes 260 se w126

99 Skoda felicia pickup

"My 1989 Mercedes-Benz is powered by The Mercedes-Benz M103 engine, has 200,000 miles on it and I still think I will die before it does."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke hvor det har kommet fra at jeg skal ha skilter på carten min, jeg skal bare ha denne som et leketøy, ikke noe på carten kan heller brukes (bremser,sveis,dekk,osv.) VIS jeg ville prøvd å få skilter på den, noe jeg ikke skal.

 

Ok, det hadde jeg ikke helt fått med meg , men jeg svarte mest på det de 2 andre skrev over her

 

 

 

HISAP. jeg hører du skriker om dette tuv grejene. jeg kan bare si det slik at en MINSTpris på en tuv godkjennig som komplett kjøretøy ligger kjapt på 50.000kr for jobben de skal gjøre. gjennom går, utføre, teste og lage dokumenter om.

 

i tilleg til det kommer reise utlegg, avgifter ting og tang bare ned dit og tilbake

 

 

OGSÅ min gode venn.... kommer du søt og nypynta. lukter god og har med deg blomster til den nye daten din i det hu smeller døra midt i trynet på deg og sender deg hjem gråtende!

 

Sånn er vegdirektoratet i norge!

 

du kan godkjenne hva enn du vil i utland. men det er i NORGE dem bestemmer om du skal få ha kjøretøyet på norsk vei!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er rimelig mange av de F-kartene som er regga på veg. Om det er trygt er jo en annen sak. De kommer vel også i 100ccm regga på veg, og 150ccm om jeg ikke tar helt feil :)

 

snakka med en som solgte dette. og for 2 år siden var det KUN 2 stk som var solgt som registrerte..

 

Har aldri sett/hørt om flere/nye/andre eller sett annonser av carter til salgs! regner med at folk ikke har dem for evig.

 

om det er flere kan godt hende. men det er minimalt i forhold til noe som er masseprodusert som f.eks en Raptor atv eller lignende

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakka med en som solgte dette. og for 2 år siden var det KUN 2 stk som var solgt som registrerte..

 

Har aldri sett/hørt om flere/nye/andre eller sett annonser av carter til salgs! regner med at folk ikke har dem for evig.

 

om det er flere kan godt hende. men det er minimalt i forhold til noe som er masseprodusert som f.eks en Raptor atv eller lignende

 

Er en i i ATV klubben jeg er medlem av som har en kina go-cart 250cc med hvite skilter, regga som MC med samme "plomberings" krav som ATV har.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakka med en som solgte dette. og for 2 år siden var det KUN 2 stk som var solgt som registrerte..

 

Har aldri sett/hørt om flere/nye/andre eller sett annonser av carter til salgs! regner med at folk ikke har dem for evig.

 

om det er flere kan godt hende. men det er minimalt i forhold til noe som er masseprodusert som f.eks en Raptor atv eller lignende

 

Noen av de her: http://www.finn.no/finn/mc/scooter/result?MC_MAKE=824

 

Meeen, ble vel litt Ot dette..

 

stilig prosjekt vertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke glem at DE hjula der kan ikkke brukes til vei! motoren du skal ha på må spesial godkjennes på carten. bremsene du har må bygges om for å passe effekten. er bremsene godkjente med den motoren?... er dem godkjente PÅ carten? brakettene som er laga til å holde caliperne... hvem laga dem? er DE tuv godkjente?

 

sikkerhetsseler, lys, spesiell høyde på kjøretøy for å være synlig i trafikken, støy kontroll. kræsj og sikkerhets test ETC

 

 

 

det er bare å leve i drømmen kompis.. sorry å trokke ned drømma men at den der havner på skilter skjer når norge kutter ut sine avgifter for godt og alle bilister lever lykkelig i avgiftsfritt land!

 

 

Glemte å nevne røntgen av sveis og godkjenning av sveisejobben!

 

Hmmm, det kan jo hende at en ikke trenger å ta det til TUV? En kan f.eks. lage papirene selv. Det gjøres ved hjelp av kunnskap, noe som jeg skjønner at ikke du vet noe om. En ingeniør kan dimensjonere stål, braketter, sveiser, bremsesystem ovs. og legge frem dokumentasjon på det. Det er faktisk utdannelsen deres. Og så må vegvesenet spesifisere hvilken dokumentasjon de vil ha.

 

Om vegvesenet vil godkjenne noe som ikke er laget av et firma de kan peke på hvis noe går til helvete er noe annet. Fysikken oppfører seg ikke annerledes uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det kan jo hende at en ikke trenger å ta det til TUV? En kan f.eks. lage papirene selv. Det gjøres ved hjelp av kunnskap, noe som jeg skjønner at ikke du vet noe om. En ingeniør kan dimensjonere stål, braketter, sveiser, bremsesystem ovs. og legge frem dokumentasjon på det. Det er faktisk utdannelsen deres. Og så må vegvesenet spesifisere hvilken dokumentasjon de vil ha.

 

Om vegvesenet vil godkjenne noe som ikke er laget av et firma de kan peke på hvis noe går til helvete er noe annet. Fysikken oppfører seg ikke annerledes uansett.

 

feil!

 

De er IKKE et godkjent selskap til å lage dokumenter om noe som helst! de kan kun legge frem spesifikasjoner på hva stålet tåler, eventuelt bilder av sveisen/røntgen. dimensjoner etc.

 

 

de er ikke godkjent til noe som helst annet. deres ord har ingenting å si!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil!

 

De er IKKE et godkjent selskap til å lage dokumenter om noe som helst! de kan kun legge frem spesifikasjoner på hva stålet tåler, eventuelt bilder av sveisen/røntgen. dimensjoner etc.

 

 

de er ikke godkjent til noe som helst annet. deres ord har ingenting å si!

 

Hvem snakker er de du snakker om her? Alle ingeniører kan legge frem dokumentasjon på alt slikt, så vidt en gjør beregningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår