Gå til innhold

Vangen: Saab 900 Turbo '85 T8 - Airflow

Ranger emnet


Vangen

Anbefalte innlegg

Takk for positive tilbake meldinger. Hyggelig å høre at noen liker gamle Saab'er ;) Bilen blir satt trygt og godt i en garasje når tid som helst nå. Venter bare på at eieren skal få sjøsatt båten som opptar plassen nå. ;) Neste på lista nå er å få lakkert litt å få satt på vingen. Og ta generell finish på lakken slik at den blir litt lettere å se på. :)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann Vangen! Så morro å se du satser på en gammal Saab:) Ikke mange igjen av dem nå:( Det er sær og rar bil, men med masse sjarm, virkelig! Trur faktisk ikke jeg har sett Airflow-styling på den gamle typen. Fin bil!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var en hel masse arbeid unnagjort. Dashbordet tatt ut og ryddet bak. Byttet kupe-vifte. Montert nye høyttalere fra Pioneer fremme og bake, ny Pioneer cd/usb/sd-kort/rds-radio spiller satt inn. Har noe igjen på interiøret. Blant annet så må jeg trekke meg en skikkelig hattehylle. Skaffe nye eller trekke om dekslene over høyttalerne bak. Så må jeg ha andre rammer rundt vinduene helt bak i rett farge. Så skal tak trekket trekkes om i noe annet en gang. Byttet lyspærer. Byttet nesten samtlige kabelsko til lykter bak for å sikre at alt av lys fungerer. Lakkert lyktene bak slik at de er hel-rød. Ryddet ledninger i motorrom. Vasket motorrom. Byttet reimer til dynamo og vannpumpe. Byttet olje på gearkasse. Venter på oljefilter og plugger fra Speedparts, så skal oljen på motor byttes. Fått på noe dekor, bla. Auto Nord Racing. Har bestilt noe dekor fra Dekaltrim.nu og Speedparts også. Hvite blinklys glass fremme er også bestilt. Også har jeg satt tåkelys i frontfangeren. Disse er dog bare til pynt foreløpig. Må gjøre noen endringer med frontfangeren da den har sett sine bedre dager. Lakkert litt her og der. bla. bak frontfangeren. Var mye lakktåke på plastdeler bak den etter de som har montert fangeren. Lakkert plasten bak chromegrillen for å se nyere ut. Får se om jeg klarer og trylle noe med den ene bakdøren og panseret før jeg skal på Sommertreffet til helgen, men jeg tror ikke jeg rekker det. Pluss at de var fri for lakken jeg trengte i forrige uke.

 

Bilder kommer, antakelig etter neste helg når jeg har vært på ACR. Planlegger å prøve meg på familiekjøringen på fredag, så kanskje det blir en film-snutt fra det også. ;)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår