Gå til innhold

Webastoen starter ikke Audi A6 orginalmontert

Ranger emnet


Romhelten

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips for hvorfor bensinvarmern ikke starter?

 

Funket fint inntil ett par uker siden, nå reagerer den ikke i det hele tatt, kontrollpanelet reagerer og funker som det skal men det stopper der. Pumpa starter ikke.

 

Har lest litt på forumet og ser noe om en resetknapp som må trykkes ned dersom webastoen ikke får startet skikkelig opp 3 ganger på rad.

 

Mistenker at det kan ha noe med denne å gjøre, da jeg ikke var klar over at den burde kjøre minst 15 minutter i gangen, og har startet og stoppet bare for å teste (nettopp kjøpt bilen osv).

 

Har selvfølgelig ikke instruksjonsboka heller.

 

Audi A6, 1998, bensin.

 

Noen tips? Og hvordan finner jeg/kommer jeg evt. til den berømte reset knappen? Mye arbeid? =)

Endret av Romhelten

Audi A6, 2.4 1998

Audi 80 Cabriolet, 2.3 1992

x Audi 80, 1.8S 1987, Audi 100, 2.2 E 1983, Audi 80, 1.6 CL 1980

”The Hills are Alive with the sound of Horsepower” -J.Clarkson, driving in the Swiss Alps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei. Jeg har samme problemet, bare at jeg aldri har sett den fungere... Bensinpunpen går og sirkulasjonspumpen går, spenningen faller når den "forsøker" å starte (glødeplugg?), men thats it. Virker som den forsøker å starte et par ganger før alt slukkes... Styringen ser ut til å fungere.

 

Jeg har aldri funnet en resetbryter, men har fjernet all strøm...

 

Har noen fått i gang en slik, etter driftsstans?

 

Mvh

Lars-Torje Hoel

 

-95 Audi A6 Avant 2,8i

Endret av Volvo XC90
Utfyllende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har samme problemet, bare at jeg aldri har sett den fungere... Bensinpunpen går og sirkulasjonspumpen går, spenningen faller når den "forsøker" å starte (glødeplugg?), men thats it. Virker som den forsøker å starte et par ganger før alt slukkes... Styringen ser ut til å fungere.

 

Jeg har aldri funnet en resetbryter, men har fjernet all strøm...

 

Har noen fått i gang en slik, etter driftsstans?

 

Mvh

Lars-Torje Hoel

 

-95 Audi A6 Avant 2,8i

 

Hei!

 

En liten oppdatering, hos meg gikk ikke pumpa eller noe som helst. Har hatt bilen en tur hos møller nå, de leste av og slettet feilkodene på webastoen og nå starter og går den.

 

Det var noen feilkoder for høy temp og ett par for lav spenning, dermed nektet den å starte igjen inntil kodene var slettet.

 

Er forsåvidt glad og fornøyd med at den starter, men nå går den bare i kanskje 10-12 minutt før den stopper. Pumpa går, brenneren starter (regner iallefall med det når det kommer røyk fra bilen), men det rekker ikke å bli lunk inni bilen engang.

 

Har kjøpt meg VAG-COM kabel nå så skal ta å sjekke om det har kommet opp noen nye feilkoder.

Audi A6, 2.4 1998

Audi 80 Cabriolet, 2.3 1992

x Audi 80, 1.8S 1987, Audi 100, 2.2 E 1983, Audi 80, 1.6 CL 1980

”The Hills are Alive with the sound of Horsepower” -J.Clarkson, driving in the Swiss Alps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

En liten oppdatering, hos meg gikk ikke pumpa eller noe som helst. Har hatt bilen en tur hos møller nå, de leste av og slettet feilkodene på webastoen og nå starter og går den.

 

Det var noen feilkoder for høy temp og ett par for lav spenning, dermed nektet den å starte igjen inntil kodene var slettet.

 

Er forsåvidt glad og fornøyd med at den starter, men nå går den bare i kanskje 10-12 minutt før den stopper. Pumpa går, brenneren starter (regner iallefall med det når det kommer røyk fra bilen), men det rekker ikke å bli lunk inni bilen engang.

 

Har kjøpt meg VAG-COM kabel nå så skal ta å sjekke om det har kommet opp noen nye feilkoder.

-Takk for oppdateringen.

Jeg var ikke klar over at webastoen var "så integrert"! Må nok innom et verksted jeg også, eller bestille VAG-COM kabel.

 

<<Hvilken type og hvor kjøpte du din?

Kjekt med tilbakemelding om bruk av denne også... ;)>>

 

-Bestilte VAG-COM 409.1 fra "finnfeil.no"... Håper denne kan hjelpe meg.

 

Har for øvrig lys i dashbordet om feil på bremser og feil på bremselys, alt er i orden (sikkert sensorfeil dette) - har du erfaring med slikt også?

 

Mvh

Lars-Torje Hoel

Endret av Volvo XC90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår