Gå til innhold

Hvordan sette pris ved salg av bil

Ranger emnet


no_id

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger noen innspill på hvordan sette prisen ved salg av bil. Vet jo hva jeg kunne tenke meg, men ikke hvor mye jeg kan få. Hvordan finne ut hvilken sum å annonsere, eller er det best å bare skrive "gi bud" eller lignende?

 

Kan jo se hva andre annonserer liknende biler, men dette er en litt gammel bil med defekt motor, så jeg finner ikke så mye å sammenligne med.

 

Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk finn.no og autodb.no etter liknende bil som din. Finner du kun penere biler, trekker du fra 1000 lapper etter hva du synes er fornuftig/pris for å få bilen slik som den på nettet.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tilvarende bil på FINN.NO og kompenser med årsmodell og kilometerstand. Få med positive argumenter som én eier, damekjørt, landeveiskjørt, alle servicer på merkeverksted, ekstra utstyr etc. Poenget er at du må finne argumenter for at noen bør kjøpe akkurat din bil, og nevn da noe som skiller din bil fra de andre som ligger til salgs. Et viktig poeng: Sett deg ikke i en situasjon hvor du må selge bilen raskt, og hvis det likevel blir sånn, vis dette ALDRI for den potensielle kjøperen. Det er viktig å ha det psykologiske overtaket og ikke være "underdog" ifht handelen. Sett gjerne prisen litt over det du tror er realistisk, så har du litt å fire på uten å bli skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår