lroedal Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Noen som vet om nettbutikker som selger slikt? Finnes VELDIG lite utvalg til MCen min, og den amerikanske utgaven (Ebay..) har ikke samme motor. Så vurderte å bare skaffe en universal potte. Eksosdimensjonen på sykkelen er 1.375", så må være samme str. Evt. må siden selge overganger o.l. også. Takker for all hjelp. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Hva er forskjellen på motoren da? Sikker på at det er forskjell på dimensjonen på eksosen? Er ganske vanlig at det er noen små forskjeller på USA-utgaver og europeiske, men grunnkonstruksjonen er nok den samme. Nekter å tro at Kawa gidda å utvikle to helt forskjellige motorer til samme sykkel. Fant litt forskjellige typer her: http://www.motorcycle-superstore.com/1/5/88/24278/PDEPT/Street-Bike-Exhaust-Parts-2009-Kawasaki-Ninja-250R-Parts.aspx Eventuelt kan du jo sende mail til f.eks. Yoshimura eller Akrapovic. De har nok oversikten! Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Ninja 250r, er det totakt eller firetakt? Sjekk ut Ebay en gang til. Det er mange fra England som selger deler der og :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Den amerikanske utgaven har forgasser, mens den europeiske har innsprøytning. Blir det ikke noe forskjell mtp. katalysator o.l. da? Den er firtakt ja, 33hk fulleffekt. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Drit i katalysator :P Bare finn noe som passer :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 På firtakt er det vel bare å hive på noen rør, så lenge de paser? Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 3, 2009 Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 33hk fulleffekt? O.o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet November 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2009 33hk fulleffekt ja, er lagd for å yte best mulig som mellomklasse, fremfor at den må plomberes til det. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 Hmm.. Ja ser det når jeg sjekka litt.. Du er nok ikke den første som har lyst på litt mer fres i en sånn, så eksos finnes helt garantert. Kjører du ikke større pga forsikringa? Du er jo gammel nok til kjøre fulleffekt... 150hk på bakhjulet passer meg veldig fint ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet November 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 Var ikke gammel nok når jeg anskaffet, så alternativet var en gaaaammel sykkel samt kljøre første sesong ulovlig... :) null og niks motorveier der jeg bor uansett, så aksen holder stort sett i massevis. Mangler litt drag med passasjer bare... Men tenkte jeg skulle dreve den litt tyngre når jeg må bytte drev/kjede, slik at jeg kan dra girene litt lengre. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 16, 2009 Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 Jeg ville vel heller gått andre veien, men.. Morsomere med litt akselerasjon enn toppfart da!? 33hk gjør jo mye mer enn man har lov til å kjøre i norge uansett, så trur det blir en morsomere sykkel å kjøre hvis du drever ned isteden. Jeg har ikke behov for toppfart på nesten 300km/t, så det er jo ikke noe tvil om at mer aks er bare morro :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak Skrevet November 16, 2009 Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 (endret) Var ikke gammel nok når jeg anskaffet, så alternativet var en gaaaammel sykkel samt kljøre første sesong ulovlig... :) null og niks motorveier der jeg bor uansett, så aksen holder stort sett i massevis. Mangler litt drag med passasjer bare... Men tenkte jeg skulle dreve den litt tyngre når jeg må bytte drev/kjede, slik at jeg kan dra girene litt lengre. :) Hvorfor dreve den opp? Jeg ville heller satset på å dreve ned hvis du savner litt mer drag med passasjer. :) men det er jo såklart opp til deg. Når det gjelder eksos så kan vanligvis kawa forhandlere skaffe det meste, uansett type. :) problemet er bare at det blir svindyrt. I verste fall kan man alltid lage et eksosanlegg selv, siden du har 4-takter.. Hvis du har mulighet til det såklart. Det er jo ikke så nøye som en 2-takter når det gjelder motstand osv. Det finnes også ganske mange gode veiledere og kalkulatorer på nettet ang. custom eksos. :) Btw. Hva skjedde med MC forumet som var her for noen år siden? Har ikke vært her på en god stund, så fikk ikke helt med meg hva som skjedde. :) Endret November 16, 2009 av mazdak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg