kjetilbm Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Hei. Onkelen min har skaffet seg en litt random basskasse, en såkalt aktiv kasse, med integrert forsterker. Men han fikk ikke med noen kabler, og kontaktene ser sånn ut som på bilde: Hvordan skal dette kobles, og hvor får vi skaffet disse kontaktene? Tenker da på "HIGH INPUT", "REMOTE" og "POWER REM" Mvh Kjetil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkmobile Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Kan du ikke bare bruke phonoene på Low Input da? Vil mest sannsynlig gi bedre lyd det. For å koble på strøm må du mest sannsynlig lage til noe. Se om du finner en kabelsko ellernoe som passer inn på "pinnene" i kontakten. +12V skal rett på pluss på batteriet, GND Skal festes solid i et ullakkert jordingspunkt i karosseriet og REM er styrestrøm og skal kobles sammen med REM fra spilleren. Siter Jetta 85 - The funkmobile Seat Leon - Bruksbil Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Jo, regner med det bare er å bruke Low input. Så det er jo greit nok. Men på REMOTE-inngangen er det jo en sånn telefonplugg (RJ12 eller noe), med 6 eller 8 kontakter inni. I min bil er det kun 1 leder til REMOTE, ikke 6/8.. Og samme på Power-inngangen, der skal jeg bare bruke 2 av pinnene, skal jeg bare la de siste 4 pinnene være ubrukt da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla666 Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Vis du ser så er power rem mellom 12+ og gnd. altså bare en ledning som vanlig styrestøm. den telefonledningen er til en sånn ``fjernkontroll``som man kan justere lyden osv. med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkmobile Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 REMOTE er nok fjernkontroll til subben som du kan ha fremme i førerposisjon og REM mellom +12v og GND er nok remote til å slå på subben, altså der remote fra spilleren skal inn. Eg ville nok delt en tjukk kabel og brukt begge pinnene på strømmen, på remoten er det ikke så nøye da det er så lite strøm. Siter Jetta 85 - The funkmobile Seat Leon - Bruksbil Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Ok, så det dere sier er at jeg ikke skal bruke REMOTE (den med telefonplugg)? Kun den rare pluggen med 6 pinner? Kan jeg såfall kortslutte de fire helt til venstre, og sette jord på de to siste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Ok, så det dere sier er at jeg ikke skal bruke REMOTE (den med telefonplugg)? Kun den rare pluggen med 6 pinner? Kan jeg såfall kortslutte de fire helt til venstre, og sette jord på de to siste? NEI! Du skal ha pluss på de to til venstre, remote på en av de i midten, og jord på de to til høyre... Remote henter du fra spilleren, og KUN derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Ok, da henger jeg med. :) Får enten prøve å lage til noe til strømmen. Men er ikke de pinnene alt for tynne til å drive såpass stor strøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla666 Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Husk at det er ikke mange cm den strømmen skal fraktes, se inni en sikring til 60 amp anlegg! er vell ikke store lederen du ser der heller?. Og vis du går på en random bilsterio shop kan det godt hende de har den kabelen du trenger! vet at alpine brukte sån før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Pinnene er ikke så veldig lange, så det går helt greit. Du lar jo ikke kablene fram til kontakten være like tynne. Forsterkeren er avsikret med 20A ser det ut til, så det er ikke så ille mye strøm sammenlignet med de fleste andre forsterkere. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Tror du trenger den kontakten her, pluss "hylskontaktelement"; http://www1.elfa.se/elfa~no_no/go.jsp?s=no-no&i=44-019-18 Ihvertfall om det er 4,2mm mellom pinnene du har... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg