dikani Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 (endret) hei, har en vectra A 95 modell som til tider etter kortkjøring osv, ikke slukker når jeg vrir tenningen av, dvs den holder på å slokke men går med et par omdreininger og høres ut som den skal dø. noen ganger slukker den etter et par sek, et par ganger har klutsjen vært løsningen. hva kan dette være? Endret Oktober 22, 2009 av dikani Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth R Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Ettertenning? Sotlag på stempeltoppene. Bruker den lang tid på å stoppe da? Er det sot så kan det hjelpe med en utblåsning. Gi gass opp til turtallssperre i noen sekunder. Men ettertenning på innsprøytning er vell en sjeldenhet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 er nok koks som ligger oppå stemplene og fortsetter å brenne etter tenningen er slått av. er bilen mye kortkjørt? dette forekommer ofte da.det fins eventuelt stoff som kan rense via bensinsystemet. tror liqui moly har, visst det ikke hjelper å ruse motoren da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dikani Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 det går vel ofte 2-3 sekunder. turtall har den fått ved flere annledninger så det vil nok ikke hjelpe. får prøve om jeg finner det rensemiddelet :) har hørt fra noen at dette er et kjent opel fenomen.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth R Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Jeg hadde det på min Ascona, men den har jo mekanisk pumpe slik at den får bensin så lenge motoren roterer. Rekorden min på ettertenning er vel et par minutter (testing :p) og da måtte jeg bare gå å sette den i gir og kvele den til slutt. Innsprøytningsmotorer får jo ikke bensin så lenge tenninga er skrudd av. De har forskjellig motorensgreier på shell (bensin,diesel, innsprøytning, forgasser o.s.v.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Er det bensin eller diesel, åssen motor? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dikani Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 er en 95 modell. 16v 2.0L . bensiner ofcourse :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg