^Th0mas^ Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Min E36 318i er helt død. Kjørte meg en tur i dag, kom ut av butikken og ingenting skjer når jeg vrir om nøkkelen. Har lys i instrumentpanelet og fronten, har i tillegg prøvd å starte med reservebatteri. Har prøvd å banke i releet til startmotoren. Hva skjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Når du vrir om nøkkelen, hører du et klikk fra innslaget på startmotoren? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Th0mas^ Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Må høre bedre etter i morgen. Var litt for frustrert i sted. Hvis det er et klikk, vil det si at innslaget til starteren er gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Th0mas^ Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Sjekket! Ingen klikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Sjekk at det ikke er noen ledninger som er irret\brutt av i mellom batteri - starter - dynamo - osv. Polsko o.l. Kunne høres litt ut som noe elektrisk, evt som du selv nevner inslaget, men det skal komme et klikk uansett mener jeg. Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Th0mas^ Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Kan det høres mer ut som startmotoren dersom jeg sier at jeg prøvde å starte bilen for noen dager siden. Ingenting skjedde når jeg vridde nøkkelen, så prøvde jeg på nytt, og da hørte jeg innslaget surre først (samme lyd som en får dersom man starter en bil som er i fart), og pluttselig startet den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lyngordon92 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Tja etter hva jeg har sett/hørt så kan det minnes om startmotoren. offtopic: Har vært vitne til en kar som hadde samme problem med at ingenting skjedde når han vridde om nøkkelen.. etter flere ganger eksploderte hele forbanna batteriet. Lurer enda på hva fan som kunne ha skjedd da. Skikkelig smell.. men men alt kan vell skje med knallgass:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ziroh Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 det er ikke dårlig dynamo da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tipetu Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Jeg tror det er jævlig dårlig kontakt mellom kabelskoene på batteriet. Ta av begge og puss de med stålbørste eller sandpapir. Symptomer på at det nettopp kan være dette, er nettopp at kun instrumentbelysning lyser men ingenting skjer når du vrir nøkkelen videre. (altså ikke mange ampère som flyter gjennom kontaktene akkurat) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Dumt spørsmål.. er det elektronisk startsperre på denne? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg