Gå til innhold

2 biler med Warm-up pakke på samme kurs!

Ranger emnet

Mindy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 2004 modell vito og en 2002 model Toyota Avensis.

Vitoen (største modell) har jeg en "DEFA WarmUp 2000" pakke tror jeg. På Toyotaen har jeg forløpig kun en motorvarmer. Lurer på å skaffe meg full pakke på Toyotaen også(batterilader og kupevarmer i tillegg). Til nå fungerer de fint på samme kurs. Vet at kursen ble forsterket for endel år siden for å tåle mer. Det jeg lurer på er om noen har peil på om da de to bilene vil klare seg på den samme kursen?

Hvor mye ca. vil man regne at de to bilene trenger (tenker på hvor sterk sikring som trengs også)? Bor i eget hus.

Har ikke mye peil selv, og vil være sikker på at det faktisk vil gå før jeg skaffer meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver av komponentene skal ha et merkeskilt som oppgir effekten i Watt. Motorvarmer tror jeg ligger rundt 500W, kupevarmer rundt 1000-2000w alt etter størrelsen. Batterilader trekker ikke allverdens. Hvis du har en 16A kurs, som er det største man kan ha på vanlig stikkontakt, betyr dette at du kan belaste kursen med 3600W. (Spenning x Strøm = Effekt)

Endret av JChE
leif

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du DEFA WarmUp 2000, har du antagligt ein kupevarmer på 2000w

So med full pakke på Toyotaen, blir det sikkert for masse for kursen.

Blir bilene brukt på same tid?

Ofte kan du du justere ned effekten på kupevarmeren. Men da må jo strømmen stå på lenger for at rutene skal bli isfrie.

Eg har bestilt motor og kupevarmer til bilen min. Kursen eg skal bruke, blir og brukt til varme inne. So eg må sikkert ha på ein timer på ein ovn, slik at ovn og Defa pakken ikkje er på samtidigt!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger brukes begge bilene sammtidig. Men mest på forskjellige tidspunkter. Så med andre ord så vil ikke kursen holde to biler med full pakke. Men med å følge de rådene dere ga så kan jeg bytte litt på og skru ned kupevarmer (den er tre trinns ja)osv.

Tusen takk for hjelpen, det var nyttig informasjon for en som ikke er så veldig inni sånt men som ønsker å lære :happyhappy:

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider