chilpadde Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Hei. Har en Passat 2002 med overnevnte motor. Har lest og hørt en del om at denne motoren bruker litt mer olje enn normalt men fortsatt så lite at de går under grensen til at det er noen garanti sak. Akkurat kjøpt denen bilen og igår begynte oljelampen og lyse orange. da kjørte jeg til Shell vistynok eneste stedet de selger longlife 2 olje som er støttet av VAG sine koder. Fylte på 1 liter. alt gikk fint. Lurer bare på om det er noen som kjenner til dette problemet og ca hvor ofte jeg må påregne og fylle olje og om jeg gjorde riktig? \\Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonymb Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 først så må du vere sikker på at du peila olja og ikke heiv på en heil liter mens det mangla bare en par dessiliter. når bilen trenger oljepåfyll lyser det vell somregel rødt? gult tegn på oljeskift? har 2.0 liter 115hk vag motor i golfen min. den trengs og fylle på en par dessiliter i ny og ne. så lenge den ikke pisser olje og bare bruker litt er det positivt. mange biler bruker ikke olje fordi den vetle dessiliteren motoren bruker blir erstattet med vann(fuktighet) og gjør oljen svært dårlig til og smørre. prøv eventuelt og skift til et hakk tjukkere olje. kan ofte hjelpe på biler som ikke er nye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R8fan Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 ta det helt me ro det er helt normalt.... har en passat 2007 mod og det er akkuratt likt med den også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg