Gå til innhold

Må visst ha ny arbeidsbil.. :/

Ranger emnet


Exylon

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg kjører en Ford Courier, men problemet er at jeg ikke kan koble ut airbag'en på passasjer-siden.. :(

Fikk beskjed om at dette var en skikkelig dritt jobb, og at jeg måtte kjøre til biltilsynet for å få den godkjent uten airbag..

Har en liten unge som skal begynne i barnehagen snart, og da er jeg nødt til kunne hente ungen i barnehagen når jeg er ferdig på jobb..

 

Noen som kan komme med forslag til ny kassebil av noe slag som det går ann slå av airbag'en på?

samme om det er 2 eller flere seter..

Vil ha litt plass baki, men trenger ikke ALTFOR mye..

 

Helst så billig som mulig.. helst under 50 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste nyere varebiler har mulighet for å koble ut airbagen. Ihvertfall partner/berlingo, expert(nyeste) og caddy(nyeste). Ellers er det jo et tjuvtriks å koble fra airbag og nappe ut pæra(men da funker den ikke på førersida heller)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen jeg har gjort på min mercedes W124 når jeg skal ha guttungen frammi, under setet, napper ut ett stikk som har med beltespenna og gjøre og gir feilkode på systemet og airbagene og beltestrammerne er utkoblet.

 

Elelrs kunne jeg bare ha montert en 1,1 ohms(eller var kiloohm) motstand istedet for airbagen og alt vlille fungert utenom denne.

 

Uansett, at det ikke går an å koble ut airbagen er bullshit.

De fleste merker leverer motstandsett til dette, en motstand man kobler til i stedet for airbagen, ett klistremerke man klistrer på for å opplyse om at den er utkoblet.

 

Om airbag er utkoblet og lampe lyser er det lovlig, om den er utkoblet/virker ikke og lampe er slukket er det ulovlig, men kan bli lovlig om det er merket tydelig og registrert hos SVV.

Registrer dette hos SVV er en bagatell.

 

Finn ut motstanden på airbagen og monter en vanlig motstand for å erstatte denne, merk dette med tydelig skrift(gul klistrelapp...)

Og registrer dette hos SVV.

Mulig de krever at ett verksted har gjort dette, så sjekk først.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår