Gå til innhold

CA blokka


Hawkon

Anbefalte innlegg

Angående kranglinga om toppen på en CA18DET passer på en CA18ET, så har jeg researcha litt..

 

CA18 toppene passer på CA20 og omvendt og hit og dit (slik jeg forstod det).

 

Gotta love the Aussie's and New Zealanders. Down under they are running CA20E's with CA18DET heads and turbo setups. Bolt up operation for the head using the CA20 head gasket. Takes care of my first question.

 

However, there does seem to be a problem with the lower end withstanding high revs. Over 7k and they are breaking pistons, rods, and cranks.

 

Hadde nok blitt mer kraft i sakene også med en turbocharged CA20.

 

Eneste jeg ikke skjønte med det jeg fant ut var

The head gaskets are different between the two engines.

 

Noen som har noe å tilføye? :) Hvis vi låser oss helt, så kan jeg jo bare "låne" toppen + turbo fra SR'n min og slenge på 2.0LX'n, hehe!

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Angående kranglinga om toppen på en CA18DET passer på en CA18ET, så har jeg researcha litt..

 

CA18 toppene passer på CA20 og omvendt og hit og dit (slik jeg forstod det).

 

 

 

Noen som har noe å tilføye? :) Hvis vi låser oss helt, så kan jeg jo bare "låne" toppen + turbo fra SR'n min og slenge på 2.0LX'n, hehe!

 

det betyr bare at toppakningen på de to motorene er forskjellige.. trenger kanskje litt modifisering der da

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

det betyr bare at toppakningen på de to motorene er forskjellige.. trenger kanskje litt modifisering der da

 

Er vel ikke værre enn å lage egen pakning? Overlappe litt...

 

Har hørt om flere down under som kjører med modifiserte CA20'er med CA18DET topper...

 

Uansett, det hadde da vel gått an å skaffa en CA20DET topp fra en gammel 180/200sx?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erbe

Jeg går ut i fra at boringen er forskjellig på ca18 og ca20, og da må jo toppakningen også være det ....

 

er nok bare det som er forskjell på toppakningen også tror jeg..

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Vanskelig å borre en 18 topp til å passe en 20 da?

 

Og, hvor kommer problemet inn når det gjelder å flytte over en innsprøytning/turbo over på en forgassermotor?

 

alt det der er svært simpelt, kan hjelpe deg om du planlegger det. hvor holder du til? i moss?

 

jeg skal selge bilen min nå (kanskje) det er denne:

 

nissan%20side2.jpg

 

interessert? den er "rustfri" i forhold til andre slike.. er foresten den eneste slike i landet...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

alt det der er svært simpelt, kan hjelpe deg om du planlegger det. hvor holder du til? i moss?

 

Nei, Oppdal...

 

Skal se om jeg ikke får tak i en CA18DET først her... så kan vi se. Får jeg bare tak i en topp, så kan vi da prøve ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon
Originally posted by Bilteknikeren.com

 

alt det der er svært simpelt, kan hjelpe deg om du planlegger det. hvor holder du til? i moss?

 

Nei, Oppdal...

 

Skal se om jeg ikke får tak i en CA18DET først her... så kan vi se. Får jeg bare tak i en topp, så kan vi da prøve ;)

 

er på flyttefot til Bergen.. men jeg reiser jo en del, vi får se. skal få tak i et par sånne motorer, har du penger i cach om jeg får tak i det ganske raskt?

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår