stratus10 Skrevet Oktober 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2009 -95 2,5LX. Som nevt i tillelen virker turtelleren i "hytt og vær". Hva kan feilen være ? Instrument, kontakt eller "noe" elektronikk ???:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Oktober 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2009 Kjent feil at insrument-clusteret slutter å virke på Stratusen. Mest sannsynlig noe elektronikk ja, clusteret er elektrisk og får "data" fra computeren. Vil tippe på at clusteret ditt er dårlig, men vanskelig å si nøyaktig hva det kan være. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timberman Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 (endret) Finn ett bytte-panel på en høgger. Ikke lett å finne til 2.5LX, selv lette jeg i månedsvis før det dukket opp en for ett par år siden. Har forøvrig en hugge-LX (2.5) med defekt bensinpumpe og rust for salg. Er 95 mod. Gearkasse + styringsenhet er 3 år gammelt ( kostet meg ca 33.000) Selges som den står for 8000.- Endret Oktober 20, 2009 av Timberman feilskrift Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Du kan bruke cluster fra LE også. Det eneste du må passe på er at det finnes to typer speedometer til Stratus, en versjon med og en versjon uten Autostick. Siden bilen er en 2.5 lx regner jeg med den har automatgear, du skal i såfall ha uten autostick. Dvs. ett speedometer fra Stratus 95-97. Dette fordi autostick speedometeret viser P R N D 1 2 3 4 mens de uten autostick viser P R N D 3 L eller noe slikt. Så vet du hvilken posisjon girspaken står i :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timberman Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Er ikke sikker, men mener noen fortalte meg at dersom du bruker fra en 4 sylindret, vil du få krøll på turteller når du selv har en 6-er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Speedometeret i Stratusen er elektrisk, og henter data fra ECUen. Så om ECUen sier 1000RPM så viser turtelleren 1000RPM. Derfor man også fint kan bytte til ett cluster med Miles, europa speedometeret går til 240 KM/H mens USA speedometeret går til 120 MPH (ca. 200KM/H), selv om du bytter vil det uansett vise rett. Har flere cluster liggende fra Chrysler Cirrus LX, disse er begge fra V6ere og fungerer fint i mine 2.0l LE og LX :) Har også ett cluster fra Chrysler Sebring Cabriolet V6 i min LX 2.0l som fungerer. ECUen henter info fra sensorer osv. i motoren osv. og sender dem til speedometeret som tolker og oversetter til bevegelse på nålene. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dominator Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Jeg har hatt lignende problemer på min Grand Caravan: http://www.bilforumet.no/voyager/229248-elektrisk-feil-instrumentpanel.html Siter -06 Dodge Durango 5.7L LPG -88 Chevrolet Caprice Brougham Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stratus10 Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Her var jo noe tips å gå ut fra. Men for å være helt tydelig. Det er KUN turtelleren som fusker. Alt annet av instrumenter fungerer slik de skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg