Gå til innhold

tips til ny pc?

Ranger emnet


steinknaus

Anbefalte innlegg

Skal ikke ha stasjonær, hvis ikke er jeg enig.

 

Nå er ikke poenget mitt å ha verdens beste pc, skal ha en som fungerer godt. En "gaming" pc, ikke en hardcore wannabebestofalltime gaming pc.

Så jo du finner fint en som er god til gaming i form av laptop:)

 

Vet dere om noen bedre i det prisområdet? Den jeg har linka ligger vel bare "under" når det kommer til RAM, ettersom max'en er på 4GB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo (som du sikkert vet) grafikkortet det kommer ann på, og billige laptoper har gjerne dårligere grafikkort. Da finnes det benchmark siter (siter som sammenligner ytelse på forskjellige grafikkort), som kan være smarte å sjekke.

 

F.eks denne.

 

Takk for svaret:)

 

Ja, kommer ann på grafikk kort, men om resten er søppel så er du like langt.

 

Holder 4GB RAM nå for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4GB holder stort sett bra det, for spill. :)

Kommer flere og flere maskiner nå som kan ha mer enn 4GB, men skal man øke fra 4GB ram koster det ganske mye.

 

Ja har sett at mange kan oppgraderes til 8GB. Tror du 4GB holder "lenge" ? :)

 

Personlig har jo ikke jeg noe problem med å sette grafikken ned et hakk for å kunne spille et spill jeg vil spille heller da, så dyreste pc i verden trenger jeg jo ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du snakker om? Satt sammen en på komplett til 9 lapper. Det er ikke et spill på markedet den ikke kjører strøkent på full grafikk:) Så jo det går fint

Var vel bærbar det var snakk om her. Får fint bygd en 1337-pc til 5-6 lapper :)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du snakker om? Satt sammen en på komplett til 9 lapper. Det er ikke et spill på markedet den ikke kjører strøkent på full grafikk:) Så jo det går fint

 

Les heller posten før du kritiserer... Laptop er tingen her.

Så du sitter med 4 GHz prosessor på PCen din?

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærbar og gaming er imho helt ubrukelig. Du får en diger laptop med elending performance som må byttes ut etter ett år fordi skhermkortet ditt er utdatert.

 

Invester heller i to maskiner om du absolutt skal ha gamer-pc.

 

 

Funker fett med bærbar om du ikke skal ha det beste av det beste de neste 5 årene. Spiller ikke veldig mye på pc, men vil ha en som fungerer godt. Den jeg linka øverst i trådet skal holde en stund den. Spiller ikke på full grafikk om jeg ikke kan, og surmuler ikke over det ;P

 

Mulig det blir en stasjonær seinere, men må se ann boforhold når den tid kommer, samt om jeg i det hele tatt spiller på pc fortsatt.

 

 

 

Men tilbake til spørsmålet: Noen som vet om en bærbar pc til rundt samme pris som er bedre for gaming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår