Turbokassa Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Skal bytte dynamo på en opel kadett B (1969). Fikk en i posten fra et høggeri, men den er ikke lik. Den på bilen er omtrent helt rundt (sylinder) mens den jeg fikk i posten er "vanlig". Det ser ut til å være andre fester og slikt, mulig å få det til å passe? Noen som vet hva jeg mener og har et svar? Kan skaffe bilder til neste uke om nødvendig. Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Oktober 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 trur kansje eg har sett en sånn silynderforma dynamo før litt usikker på kordan den e festa men vist...men går jo ann å bare modifisere litt til å få det passe... men skaff noen bilder du, skal nok ikkje vær så vanskligt...skal skifte dynamo skjøl..men da må eg bare bytte lednings tilkoblingene Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR racing Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 fatter hva du mener, eg har montert calibra/vectra/ascona dynamo i min.. var så å si bolt on. hvis du ikke får det til har eg dynamo liggende som er sylinderformet, tror det har noe med att den ene har innebygget spenningsregulator å den gamle ikke har det, TROR eg. :) Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Søk litt rundt og finn ut om din årgang ble levert med 6 eller 12V anlegg, likestrøm (DC) eller vekselstrømsdynamo (AC.) De heter generator og alternator på engelsk. Finner du et el-skjema er det kurant å bygge om til nyere type. :) Følger du de tynne ledningene går de mest sannsynlig til en boks i motorrommet som er en ekstern, mekanisk spenningsregulator. Den kan gjerne ha blitt skiftet ut til fordel for en elektronisk en gang i tiden. Men fortsatt ekstern. På de "moderne" Bosch dynamoene i 80-talls Opel, Volvo osv.. sitter børstene og regulatoren samlet på den hvite plastbraketten festet i to flatspor-skruer på baksiden av dynamoen. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Oktober 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Snakka med en som mente den nye dynamoen har sittet på en bil som var bygd om til vekselstrøm. fatter hva du mener, eg har montert calibra/vectra/ascona dynamo i min.. var så å si bolt on. hvis du ikke får det til har eg dynamo liggende som er sylinderformet, tror det har noe med att den ene har innebygget spenningsregulator å den gamle ikke har det, TROR eg. :) Har du evt bilder så man slipper å tulle med at dette er feil?:P Pris? (PM) Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.