En skakkjørt sau Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Hei. Har en lås på førersiden som tydeligvis ikke har bestemt seg helt for om den har lyst til å fungere eller ikke. Av og til går det helt knirkefritt, av og til er det umulig å låse/låse opp bilen. Det som skjer er at det er vrient å vri om låsen, det sier gjerne stopp rett før det punktet der bilen låses/låses opp. I disse tilfellene må jeg inn passasersiden og bruke knappen til å låse, noe som er heller upraktisk men likevel problemfritt. Har prøvd å olje låsen, men det hjalp fint lite. Det jeg lurer på er som følger: Har jeg noen mulighet til å fikse dette selv? I så fall, hvordan? Hvis ikke, hvor mye kan dette komme til å koste på verksted? Takker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Regner med du bare har smurt låsen fra utsida? Ta av dekselet på innsida av døra, og smør opp hele låsemekanismen med fett(olje forsvinner med en gang). Litiumfett skal være bra. Dette hjelper i de fleste tilfeller, såfremt noe ikke er helt utslitt eller ødelagt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
En skakkjørt sau Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Var kun olje fra utsiden, ja. Får se om jeg får gjort det i morgen, takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg