LoopzoR Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 (endret) Ser at Torshov selger ferdigbygt sub kasse til to 12". Og det jeg da lurer på er, hvor store elementer kan jeg sette i disse, og hvilken forsterker egener seg best? Vet ikke hvor mange liter kassen er på, men tenkte at kanskje noen andre her inne vet det? - Fredrik Endret Oktober 6, 2009 av LoopzoR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Jeg har den kassa, den duger helt greit.. Mener det er på 35L eller 37L per rom på den.. Jeg liker den ikke noe særlig, så vurderer å selge min.. Den tåler en del vil jeg tro, for jeg spiller såpass høyt at det høres ut som bilen skal falle sammen :p Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoopzoR Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Jeg har den kassa, den duger helt greit.. Mener det er på 35L eller 37L per rom på den.. Jeg liker den ikke noe særlig, så vurderer å selge min.. Den tåler en del vil jeg tro, for jeg spiller såpass høyt at det høres ut som bilen skal falle sammen :p Så du liker den ikke, men den duger helt greit? Okay, men hvilke elementer/forsterker bruker du da? Den spiller bra assa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Så du liker den ikke, men den duger helt greit?Okay, men hvilke elementer/forsterker bruker du da? Den spiller bra assa? Du velger elementer som skal ha ca kassevolumet som kassen har! Og so velger du forsterker som passer til elementene Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoopzoR Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Du velger elementer som skal ha ca kassevolumet som kassen har!Og so velger du forsterker som passer til elementene Ja, det skjønner jeg jo. :) Men hva passser til 35-37 liter da? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Men hva passser til 35-37 liter da? :p Det meste av 12" som kan stå i en lukket kasse... ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoopzoR Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Det meste av 12" som kan stå i en lukket kasse... ;) Okeey, så jeg kan nesten bruke alt mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 jupp Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Så du liker den ikke, men den duger helt greit?Okay, men hvilke elementer/forsterker bruker du da? Den spiller bra assa? Duger helt greit ja :p Jeg har 2x12" Pioneer TS-W3001D4 i den. Bruker en Soundmagus X-1502 (Skulle gjerne hatt en til) Men det funker greit nok for meg.. Jeg har prøvd div subbere i den kassa og den duger til det meste, tar litt stor plass da men :p Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoopzoR Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Ser liksom på denne, http://www.lydfabrikken.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=325&category_id=21&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1 Anbefalt lukket kasse: 25 liter W00t? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Anbefalt lukket kasse: 25 literI praksis 26,8 liter, siden Displacement er på 1,8liter. Altså elementets egenvolum.Går nok greit med 10 liter ekstra, bare å spørre Selger om det. Ellers er det jo bare å stive opp kassen innvendig med noe 2tom4-plank e.l. om du vil alt i matematisk balanse... blir fort redusert med noen liter da. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 I praksis 26,8 liter, siden Displacement er på 1,8liter. Altså elementets egenvolum.Går nok greit med 10 liter ekstra, bare å spørre Selger om det. Ellers er det jo bare å stive opp kassen innvendig med noe 2tom4-plank e.l. om du vil alt i matematisk balanse... blir fort redusert med noen liter da. Har hørt at noen har putta isopor inni kassa, å da ble det visstnok sinnsykt mye bedre.. Fylte hele kassa liksom.. Stemmer det at det funker, eller er det bare tull? Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ_KeNnY Skrevet Oktober 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 Det var omtrendt det han mente med å forsterke med "2tom4tom". Ikke at kassen skal være HELT fylt med dette? Da blir det jo nesten ikke noen liter igjen for suben å herse med. Det funker fint å sette inn noen tykke isoporplater i veggene, for så å legge inni litt watt* utenpå isolasjonsplatene, bare sørg for at platene er godt festet inntil veggene, og ikke henger å slenger lett, det kan skape temmelig irriterende lyder.. :) og at watten ligger godt inntil isoporplatene. Husk og, at isolasjonsplatene må ha stor massetetthet. *watt=Isolasjonsmateriellene man bruker for å stenge ute kulda fra hus o.l. Siter BMW 520Ia 2000 Til salgs! http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1386669;Modified=1321345561 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Oktober 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 *watt=Isolasjonsmateriellene man bruker for å stenge ute kulda fra hus o.l. Watt er måleenheten for effekt, oppkalt etter James Watt. Sånn man isolerer hus med kalles glassvatt (Glava) eller steinull (Rockwool). :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg