Boombie Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Ja, lurer på om noen har målt hvor mye en original b20 drikker på både småkjøring og langkjøring? Vet nesten aldri når jeg bør tilbake å fylle fordi bensin-måleren min er så utrolig unøyaktig. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 rundt litern er ikke unormalt forbruk. spørs hvordan kjørestilen din er. men noe rundt det er vanlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boombie Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Rundt literen på småkjøring du tenker nå eller? :) Er igrunn ganske forsiktig på gassen, også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 de bruker rundt litern uansett nesten. om det ikke er noe galt med dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen240 Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 har målt min til 1.07 på sommeren med småkjøring. men på vinteren derimot har jeg målt til 1.8 grunnet at motoren ikke blir varm nok og det blir mye kjøring med litt choke. Siter B20 trimdeler ønskes kjøpt. PM http://www.bilforumet.no/nskes-kj-pt/217931-trimdeler-b20-nskes.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 kurer problemet med at motorn ikke blir varm med en papbit på ene delen av radiatoren ;)bruker det selv på 740`en. ellers er det kjøring med choke hele tia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Siste langturen 140en vår fikk, ca 10-12 år siden, dro min far til Oslo fra Stryn med campingvogn (ca 1200kg) og brukte 1,1 liter på mila;) Var vel ned i ca 0,7 med forgasseren i god stand og riktig justert. Bruker over literen nå, men forgassernåla og dysa er slitt så. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rob3rt Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Rundet en liter på mila er vel nesten "fasit" her. Kommer an på hvor langt den er gått og hvor fint den kjøres men rundt 1L og litt oppover er normalt forbruk. Siter En volvo uten turbo e som ei hor uten fett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boombie Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Hm, ja.. Rundt literen ser ut til å være svaret her.. :) Men om du har en som ikke har gått fult så langt og har justert forgasseren riktig kan du i bestefall ligge på irundt literen på småkjøring og ligge på 0,7 eller noe på langkjøring? Min har gått 270 nå. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg