LoopzoR Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Hei. Driver å ser på volvo 240 for tiden, og har kommet over en som ser lovende ut, men som dere sikkert har skjønt, så sitter det en B230K maskin i den. Ønsker selvfølgelig ikke å kjøpe en bil med mye motorfeil, og kommer sikkert til å ønske meg mer power etterhvert, og ettersom jeg har hørt, så er dette et veldig dårlig utgangspunkt å sette turbo i. Så det er lurer på er, er det vanskelig å ta et motorbytte med f.eks fk motor, hvordan er det med ledningsnett, bremser, osv? Setter stor pris på alle svar :) - Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Et motorbytte senere er jo ingen heksekunst. Det må bare handles litt mer deler=) Det enkleste da er å få tak i LH2.4 fra 240, FK fra 940 med hjerner...osv ligger masse info om dette både her og på volvoforumet. Bremser trenger du ikke gjøre noe med i første omgang da en orginal FK kun har 135hk og FT har vel 160 elns. Regner du har massive skiver på den bilen, da er det vel 180-90 hk som er lovlig, mens med ventilerte er 220. Du kan bygge om til ventilerte. Om du ikke har handlet enda så er jo muligheten der for å kikke etter en litt nyere 240\245...da med F motor og LH2.4 orginalt=) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 k motorner ikke så ille om du kjøper en som enda ikke krangler og du passer på å vedlikeholde den. men om du har planer om å sette i turbo motor så vil jeg råde deg til å få i deg en 1990 mod -> disse har alle sammen ferdig opplagt LH 2.4 og alt du trenger å gjøre ved senere bytting av motor. er å bytte motoren (selfølgelig) og bytte til turbo hjerner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg