Gå til innhold

Infinity kappa perfect.

Ranger emnet


turbokano

Anbefalte innlegg

hei,skal til å bestille meg 2 10" infinity kappa perfect elementer fra usa. har det noe praktisk å si om jeg velger med doble spoler eller ikke,kjører jeg 2 stk parallell koblet så får jeg 2 ohm på forsterkeren min å da gir den 800w rms,50w rms mere en det de er oppgitt til å tåle,hvis jeg kjøper med doble spoler kan jeg koble ned i 1200w rms,men er det noe vits å gi de så mye?

spiller disse best i lukket eller eller portet kasse,takker for tips å råd!

mvh geir.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbokano

hei,skal til å bestille meg 2 10" infinity kappa perfect elementer fra usa. har det noe praktisk å si om jeg velger med doble spoler eller ikke,kjører jeg 2 stk parallell koblet så får jeg 2 ohm på forsterkeren min å da gir den 800w rms,50w rms mere en det de er oppgitt til å tåle,hvis jeg kjøper med doble spoler kan jeg koble ned i 1200w rms,men er det noe vits å gi de så mye?

spiller disse best i lukket eller eller portet kasse,takker for tips å råd!

mvh geir.

 

Jeg ville valgt 4 ohms elementer og brokoplet begge slik at forsterkeren "ser" 4 ohm mono og gir 400W til hver sub. Siden forsterkeren din "bare" øker effekten med 50% (og ikke 100%) fra 2 ohm mono til 1 ohm mono så tyder dette på at den trives best i 2 ohm og da har den også best kontroll over subbene og låte best. Det at subwooferne får mer enn oppgitt kontinuerlig effekt har neppe noen praktisk betydning, du skal være døv for å klare å sprenge basselementer pga dette... :)

 

Jeg tror Infinity Kappa perfect spiller best i lukket kasse med akustisk ull. 15-20L hvis jeg må tippe, se etter produsentens anbefaling på nettet. Da er du sikret godlyd :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dess lenger ned du laster til mere strøm trenger du. Dessuten spiller forsterkerne som regel med mere forvrengning dess lavere du laster og til slutt har du jo det med varmegang av forsterkern å slite med. Personlig ville jeg gått for 800 "avslappede" watt en 1000 "blodslit" watt. :)

lykke til.

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du blir skuffet.. :) Dess mindre du laster forsterkeren vettu til mere kontroll har den over elementet (subben). Dette gir deg bedre sjangser for dynamisk riktig bass med punch i istedet for et element som står og blafrer og prøver og holde takten i musikken men henger litt etter og spiller mye forvrengning. Kondensatoren er heller ikke en dum ide å dra med seg! Den hever punch´en i bassen mye. har fått inntrykk av (mener jeg leste det et sted) at det holder med ca. 1 f per 1000 watt.

Rette meg da hvis det er noen som vet mere om akkurat den biten..

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår