Gå til innhold

Min førstebil, accord 93 mod


Even91

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp kjøpt min første bil, det ble en 93 modell honda accord. Den har gått 174000km. 2 liters motor. Eneste minus er en bulk på venstre framskjerm som er forsøkt reparert selv. Dette ser ikke bra ut Bilen har forøvrig hatt 2 eiere, en 80 åring og en gårdbruker på 50-60 år. Servicehefte til 96000km, registerreimskifte på 111000km. Bilen bruker visstnok ikke olje eller vann.

 

Ellers, er det noe jeg bør vite? Vanlige feil osv.

Kan legge ut bilder av skaden på framskjermen senere.

Ga 20000kr for bilen.

 

Men det jeg lurer mest på er om det er forgasser motor? Og ca. bensinforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode biler, pass på rust. Det er ikke forgasser på disse, det er innsprøytning. Bensinforbruket er kurant. Ingen biler(solgt nye i norge) førstegangsreg. 31.12.89 eller senere har forgasser gr. avgasskrav og katalysator. Derimot er det mange biler som har innsprøytningssystem med en enkelt dyse i et "hus", slik at det ser ut som en forgasser ved første øyekast.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et godt svar, men jeg er ikke overbevist om at det er innsprøytning.

Her er et bilde av motorrommet til en lik motor som står i min. Dette ser da vel ut som forgasser motor både i første og andre øyekast? Motorkoden er F20A2. 2.0 16V (Ej Inj) Stod det på mekonomen.

 

http://xoxjqa.bay.livefilestore.com/y1p2xdnKmTzce_FOIKgvwA-gANq5k_mYBFUI2Jxh3cCzyqiMb65pfPhjoSHEl2tpTQxZZHiGFzoCBmm0w_TApq0_A/DSCF0621.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa, 31.12.89 kom det krav om katalysator på alle bensinbiler i Norge. Så alle som er nyere enn dette har katalysator, og dermed også innsprøytning. Du har en dyse under luftfilteret, i det huset der. Noen produsenter kaller dette monopoint-injection, vet ikke hva honda bruker. Det ser ut som en forgasser, ytelsene er omtrent som en forgasser, men avgassene er renere, og forbruket noe lavere. Motoren i poloen min ser også ut som den har forgasser, den har stort rundt luftfilter oppå motoren, slik som en gasserbil har. Men det er altså innsprøytning der og.

 

Modellene som har en "i" etter 2,0 har konvensjonelt innsprøytningssystem, med en dyse per sylinder, og et annet luftfilter. Kanskje det er det mekonomen mener med injection, ikke vet jeg.Begge motorene har lambdaregulering og en form for luftmåling.

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å finne litt info om motoren din...såvidt jeg kunne se, har den motorkoden blitt levert som både innsprøytning(PGM-Fi) og forgasser. 99% sikker på at sistnevnte ikke ble tatt inn til norge etter nevnte dato. Står det PGM-Fi noe sted på motoren din?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er utroligt enkelt å se om det er innsprutning eller gasser.. innsprøytning har en solvfarget innsugsmanifold, gasseren har har stor oval boks bakom motoren..

 

og accord ble levert med gasser frem til 91.. mener jeg å huske..

-91 Honda Accord 2.2i 16v 150 hk

--------------------------------------------

Regionsleder Vestlandet, Club Honda Norway

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det bildet du har lagt ut, er forgasser..

 

btw:

Selger min 2.2i motor med turbo! om du er interessert:)

 

Selger motoren min med turbobygg, grunnet andre planer. Motoren ble meget overhalt sist vinter med ny racing-clutch, nye pakninger rundtom hele motoren, topp, bunnpanne, topplokk, innsugsmanifold etc pakning.. ny regreim set på, alt av reimer nye. turbobygget selges komplett utenom datasprut, dette kommer i tillegg. turbobygget inneholder turbomanifold, gåen turbo(scream her på forumet skal selge en helt lik), downpipe, intercooler, trykkrør tilpasset accord, dumpventil m/ t-stykke, alt av skjøter, målere, oljesandwitch, slanger etc

 

selges for 12000/bud.. dette er billigt!

følger også med ekstra f22 motor, med gåen topp, og uten girkasse..

 

kan nås på 92253841 om interesse.. haster å få solgt..

-91 Honda Accord 2.2i 16v 150 hk

--------------------------------------------

Regionsleder Vestlandet, Club Honda Norway

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår