Marza Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 :wonder:Heisann, jeg skal begynne med bilcross til våren, men har et problem.. Har en kjøredress liggendes.. Men det er knehull på begge bena.. Er den i forskrift messig stand, eller skal jeg kjøpe en ny en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slask2k Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Hei du!:) Er ikke lov med hull i kjøredressen, og jeg vil heller ikke anbefale deg å lappe i sammen den, og håpe på at teknisk-kontrollant ikke ser det. Er bare din egen sikkerhet det går ut over. Så på et løp i sverige, noe som heter "Dream Team", der tok en bil fyr, og det var 5 sekunder, så var det flammer inni hele bilen. Sjåføren var heldig som bare fikk små brannskader, men det skal ikke mere til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Se denne filmen å bedøm selv vilken dress du vil kjøre med. Jeg er ikke i tvil. Kjøp ny!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slask2k Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Se denne filmen å bedøm selv vilken dress du vil kjøre med. Jeg er ikke i tvil. Kjøp ny!!!! Der var den! Fy... jeg får vondt i meg bare jeg ser på den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 En kjøredress til bilcross er vel ikke så dyr heller, behøver vel ikke 3 lags der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Trenger ikke 3 lags nei, om det ikke kommer nye regler til neste år da. Men etter å ha sett den filmen er jeg ikke i tvil. Jeg kjører med 3 lags dress neste år!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 En kjøredress til bilcross er vel ikke så dyr heller, behøver vel ikke 3 lags der. Behöver ikke 3-lags dress, men med 1-lags dress trenger du FIA-undertøy i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vw1303s Skrevet Oktober 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Hvorfor tok bilen på youtube fyr? Vanlig ullundertøy er godkjent til bilcross under 1-lags dress. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Oktober 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Hvorfor vet jeg ikke, antar en bensinslange under bilen løsnet så det kom bensin på eksosanl eller noe sånnt. Eller en gnist fra en sten eller lignende. Kan bruke undertøy og vanlig flammehemmende kjeledress også. (Om den dekker kravene i boka) Men etter å ha sett den filmen der, og andre opplevelser på banen, er jeg ikke i tvil. Sikkerhetsutstyret er ikke det man sparer penger på. Selv om det gjerne blir gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Noe som gjør dette enda mere spesiellt er att sjåføren her fikk ikke godkjent kjøredressen han hadde med på løpet, så han måtte låne dress av noen andre for å få kjørt. Det er noe han skal være glad for att han gjorde. Står litt om dette i det nyeste Bilsport Börsen. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vw1303s Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Blir kjøreutstyret og sjekket på teknisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Heter seg for att kjøreutstyret skal være med ned til teknisk ja. Men, har vært borti bare en gang att dress og slik har blitt sjekka. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marza Skrevet November 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Takk for svar.. Da har jeg kjøpt meg ny... Filmen var igrunn ikke fin nei! ;O Ny 3-lagsdress i klesskapet nå ;) :happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slask2k Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 Grunnen til at bilen tok fyr, var fordi han hadde plastikk-rør som "bensingslanger",tro det eller ei! Når dere ser at bilen hopper opp, river han bensintanken løs av festene og bensinrøret knekker av rett ved siden av sjåføren. Det som berget livet hans var at kjøredressen ikke gikk igjennom teknisk pga. for mye olje og gris på den, så han fikk lånt seg en 3-lags kjøredress. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Desember 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 Plastik rør til bensinslange er faktisk ikke uvanlig om du kjører med original tank. Mange biler som har det originalt i bend og deler av rørsystemet. Nok en grunn til å legge heltrukket kobberrør igjennom bilen. Bra de tok teknisk alvorlig på det løpet der da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg