Joakim Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Skulle sette på nye dekk og felger. boltene var for lange og har nå dradd over to, tre hakk på alle gjengene........ Hva må jeg bytte nå eller hva kan gjøres?? :(:( w124 300e Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 og kalle meg dum er ikke vits for vet det allerede :) Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0rpheus Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Gjorde dette selv på skolen, i forbindelse med Ungdomsbedrift. Må bare påpeke at dette ikke var min feil, værkstedet hun dama hadde hatt bilen hos hadde vært jævlig jalla. Billigste og beste muligheten du har da, er rett og slett å gjenge opp hullene på nytt + evnt. skaffe nye bolter som faktisk passer :m'm: Siter *Volkswagen Golf Mk2 uten skilter edition "Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 jo men har tatt gjengene i navet,, må vel gjenge opp en størrelse da? Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0rpheus Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 jo men har tatt gjengene i navet,, må vel gjenge opp en størrelse da? er det jeg mente, at du måtte gjenge opp navet. Du kan jo først prøve å gjenge i samme størrelse som det var, det jeg gjorde på skolen. Siter *Volkswagen Golf Mk2 uten skilter edition "Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Men så det er ikke noe problem å få hjulbolter som passer i en str større? Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0rpheus Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Men så det er ikke noe problem å få hjulbolter som passer i en str større? Det tror jeg nok ikke skal bli et stort problem. Men før du begynner å gjenge opp så husk å sjekk hva som er neste størrelse. Slik at du ikke gjenger opp f.eks. 1mm større, så får du bare tak i bolter som er 3mm større. men som sagt, prøv med org. størrelse først. Siter *Volkswagen Golf Mk2 uten skilter edition "Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Tusen tusen takk :) Føler meg så nedfor nå egentlig -.- Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0rpheus Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Tusen tusen takk :) Føler meg så nedfor nå egentlig -.- Er ikke no vits å føle seg nedfor for en så liten bagatell :) Alle gjør jo feil. Er jo ikke no stort problem å gjenge opp navet, bare husk å holde gjengetappen 99-100% rett! Ellers blir det mye krøll :oohh Siter *Volkswagen Golf Mk2 uten skilter edition "Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Ja det er veldig viktig. Men tror du det holder å bare friske opp gjengene? Bruke samme gjenge str på boltene, bare få riktig lengde? for har bare tatt de to ytterste hakka og de ser ikke for ille ut Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Åssen har du greid å dratt over gjenger med for lange bolter, pleier jjo bare å ødelegge brekket? Har du brukt de lange delgjenga boltene? I såfall kan du ha flaks og det er bare å skru dem opp å friske opp gjengene med rett gjengetapp. Er de dratt over har du 3 valg, det beste er å bytte navet, er det foran hadde jeg ikke nøla med det, er det bak ville jeg vurdert de to neste, men har man ett dårlig lager så bytter man navet. Sette inn gjengeinnsats Borre opp til 12,5 mm og gjenge opp til 14(x1,5?)mm bolter(Audi) Da må man passe på hvlike bolter som skal hvor, og muligens borre opp hullet i felgene litt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 hva er prisen ca for navet da? 300e sportline 92 Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 ser ut som det redda seg med å friske opp gjengene :) har hvertfall ikke mista noen hjul :p Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Nava foran skaffer dupå et huggeri, 20 minutters jobb å ta av på begge sider, sikert 2-300,- total, lagera samtidig. Med litt innsats har du nye nav og lager for under høvdingen. Bak er det lit verre. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clown Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Åssen har du greid å dratt over gjenger med for lange bolter, pleier jjo bare å ødelegge brekket?Har du brukt de lange delgjenga boltene? I såfall kan du ha flaks og det er bare å skru dem opp å friske opp gjengene med rett gjengetapp. Er de dratt over har du 3 valg, det beste er å bytte navet, er det foran hadde jeg ikke nøla med det, er det bak ville jeg vurdert de to neste, men har man ett dårlig lager så bytter man navet. Sette inn gjengeinnsats Borre opp til 12,5 mm og gjenge opp til 14(x1,5?)mm bolter(Audi) Da må man passe på hvlike bolter som skal hvor, og muligens borre opp hullet i felgene litt. Du sier ødelagt brekket! Jeg har det samme problemet men gjengene ble ikke skadet boltene gikk bare så langt inn at det kom en kakkelyd bakfra. Det var vel og merke ikke jeg som skifta hjul der kommer fatter'n og hans ego inn! Har hatt deler liggende lenge, men ingen vilje til å starte på prosjektet! Hvor mye arbeid er det å få fikset brekket ? Siter - S124 Sportline E 220 x 97mod. Tahoe 1500 x S124 Sportline 230 E Stein Ronny- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg