Gå til innhold

Oslo - Kristiansand, hva bør man være obs på?

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Tenker ikke på fotoboksene i slutten av Bamble kommune.. :)

Skal kjøre strekningen Oslo - Kristiansand (Birkeland) kommende mandag med Daihatsuen min.. For de som ikke kjenner bilen er den litt lav, og selv om jeg har kjørt der tidligere med andre biler er det ikke det samme å ha kjørt der med senk.. Tar derfor i mot alle tips om steder man bør være forsiktig så ikke bunnpanner blir revet opp, felger blir bulka osv.. Skal kjøre E18 så 402 fra Norton-krysset ved Lillesand. Noen farlige steder dere vet om på veien?

 

Bilen er litt senka:

IMG058-1.jpg

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien er nydelig fra Grimstad til Kristiansand ja.. :)

Noen spesielle strekninger du tenker på når du nevner veiarbeid? Hater E18 Telemark, fullt av fotobokser og ikke en eneste strekning med motorvei..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke så altfor fint fra birkeland til lillesand heller?

har ikke kjørt den veien, men hvis det er samma veien som fra birkeland til tveit er det jo typisk norsk småvei:)

men den veien kjenner du vel godt nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kjører der hver eneste dag, og det går jo fint, så jeg tror ikke det skal være noe problem med bilen din heller. Det er vanlige, norske veier, med alt det innebærer; fotobokser, laserkontroller og bompenger. Er ikke noe store krater i veien noe sted heller, det finner man stort sett på småveiene, og ikke på E18.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har folk flest litt mer klaring enn 2".. Eksos eller bunnpanne går fort for å si det sånn. Og ja, jeg vet det er mange som kjører der hver dag - og det er dem jeg vil ha eventuelle tips fra ;) Er ikke pingle eller noe, men greit å vite om ting hvis man kan..

 

Evje, du har ikke en svart 4-dørs?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår