Gå til innhold

Hjelp ang. privatsalg av bil, gone bad :( :(

Ranger emnet


frøkna

Anbefalte innlegg

Hei!

Føler meg helt rådvill, og håper at noen av dere kan hjelpe meg litt!

 

Har en audi som blei solgt 31 august 09.. Var inne på verksted i begynnelsen av august for helsjekk, og ingenting kritisk der.. Men nå begynner han som har kjøpt den å krangle,reperasjoner for minst 30 000!! Skal være sagt at han har fått med alt av orginaldeler.. Første gang han trua med å heve kjøpet var 20 september..

 

Det jeg lurer på er:

 

* Kan han heve kjøpet? Evt. hvor lenge etterpå?

* Hva gjør jeg nå? Han sender mail, meldinger, og disser samboeren på facebook av alle ting..(!!)

* Hvilke rettigheter har vi? Kontrakt er skrevet..

 

HJEEEELP!!!!:thanks:thanks

Endret av frøkna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener angrefristen er på 10 dager ved privat handel, uansett hva det er, men sjekk det opp, for jeg er ikke helt sikker.

 

Svigerfaren min kjøpte en bil i fjor som viste seg å være rasert. Han fikk ikke igjen en drittpga. privat handel, der angrefristen gikk ut før han oppdaget alle feil med bilen.

 

Ang. tlf. kan du ringe til operatøren din, og få de til å blokkere han, slik at han ikke kan ringe eller sende sms. Samme med mail og Facebook, der kan du blokkere han selv, tenker jeg.

 

Håper det ordner seg da=)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal også være sagt at bilen IKKE ble prøvekjørt av kjøper, selv om han ble tilbudt flere ganger.. Han har nå satt advokat på saken som vil at pengene skal betales tilbake fordi han føler seg lurt..

Men da spør jeg alle dere kloke hoder der ute..

* Når man kjøper en bil som er nesten 10 år, (en -00 modell), hva ville dere gjort da?

I dette tilfellet vil han at bilen skal være i tipp topp stand, som ny, og vil at vi skal dekke reperasjonene for nesten 30 000...

 

Hva skjer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjøpers ansvar å besiktige bilen før en handel, det er vel mersom hans plikt. Viss ikke har han lite å stille opp med viss han kunne ha merket feilene ved en prøvekjøring elller en besiktigelse.

 

Du hadde også plikt til å opplyse om alle kjente feil på bilen og det du ellers måtte vite om, på akkurat det feltet er det mange som slurver desverre. Nå sa ikke jeg at det gjaldt deg :)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplyste om det vi visste, at bremsene foran måtte byttes, disse fikk han med, og at reservenøkkel må kodes på nytt, samt at speedometeret var blitt byttet på merkeverksted, noe han visste om, for han hadde ringt til merkeverkstedet og sjekka litt sånn, ellers er det jo vanskelig å opplyse om noe man ikke vet...

 

Men hva gjør jeg nå?

Har fått brev om å sette inn penger til advokaten innen 2 uker, hvis ikke blir dette rettslig fulgt.. Hva ville DERE gjort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fyren nektet å prøvekjøre og nå prøver å presse så sinnsykt ville jeg nesten mistenke at det er en som har gjort det til levebrød å gjøre sånt som dette. Du får kreve at all kommunikasjon skal foregå pr. brev, og at han får hoste opp hvilken lovhjemmel han mener å ha til å kreve heving eller utbedring. Forbrukerkjøpsloven gjelder ikke privatsalg.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kontrakt som inneholder opplysninger om selger og kjøper (vanlige opplysninger), det er krusset på at bilen selges som den er, det er også krysset "ja" på at bilen er besiktiget og prøvekjørt av kjøper, det skal være sagt at det er bestefar til kjøper som har kikket på den, men kjøper har IKKE prøvekjørt den før han kjørte hjem med den..

 

Synes det er merkelig at ca 20 dager etter begynner han å klage??? Eller er det bare meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår