mitnick Skrevet September 26, 2009 Rapporter Share Skrevet September 26, 2009 (endret) Altså..begynner å få på plass det meste for granada-prosjektet, men er fortsatt usikker på hvordan motor jeg skal bytte til, men bytte blir det uansett.. Scorpio 24V, har motor, men er ikke helt sikker på om jeg vil bruke den, eller bare selge hele bilen, da motoren fortsatt sitter i og bilen er i god stand, og det jeg får for bilen når den selges holder til en brukbar v8 V8, hvilken V8 passer best, blir nok en hel del mer ombygging..har ganske begrenset budsjett for prosjektet hvilke andre valg har jeg? Noen som har noen tips? EDIT: Eller kanskje bare vanlig 2.9 12v fra scorpio, og så bygge turbo..billig motor, lett å skaffe deler, mindre jobb osv osv :) Endret September 27, 2009 av mitnick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Hei ja.. Granada prosjekt er artig.. Nå har jeg en 84 mod. 2,8i med 2,9 24V motor i prosjektforumet her inne. Derfor er jeg kansje litt innhabil når det gjelder motorvalg, men siden du faktisk har en komplett Scorpio Cosworth, så har du jo alt du trenger. I tillegg til motor, er bilen min ombygd med komplette bremser, styring, osv fra Scorpio Cossie, noe som får en gammel granada til å føles som en moderne bil. Blir selvsagt mye jobb med en sånn kloning, men resultatet blir en ganske så optimal Granada hvis kloninga blir seriøst utført. Anbefaler deg derfor å satse på 24V motor med komplett Scorpio Cossie teknikk i Granada`n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg