morty999 Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 hei... har en IS Turbo som jeg akurat har skiftet clutch på men motoren vil ikke være med under pådrag lenger... når du drar på så fusker den og det står 20-30 cm stikkflammer ut av eksosen? noen som veit hva det kan være? har også skiftet reg reim og kansje den er feil? eller? men er det noen som veit hvor mange grader tenninga skal være på? Siter 83 Mod BMW M5 85 Mod BMW M535i Turbo 80 Mod Escort mk2 2.0l ++ +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by morty999 hei... har en IS Turbo som jeg akurat har skiftet clutch på men motoren vil ikke være med under pådrag lenger... når du drar på så fusker den og det står 20-30 cm stikkflammer ut av eksosen? noen som veit hva det kan være? har også skiftet reg reim og kansje den er feil? eller? men er det noen som veit hvor mange grader tenninga skal være på? fikk du fordeleren riktig? plugger? nylig skiftet? riktig åpning? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 (off topic) 15cm stikkflamme er jo kult under pådrag da :D men om motoren fusker, så er det vel ikke verdt det :| Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by Hawkon (off topic) 15cm stikkflamme er jo kult under pådrag da :D men om motoren fusker, så er det vel ikke verdt det :| hva med total havari pga flammene og fuskingen?? ikke like kult da??:D Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty999 Skrevet Januar 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by Kjetilr hva med total havari pga flammene og fuskingen?? ikke like kult da??:D har akkurat skiftet reg reim.. pluggene er nesten nye.. men de hakkene på reimskivehjulet tror jeg ikke på egentlig.. for når jeg setter den på 0 grader så går den ikke.. og den stopper når den går under 4 grader i følge svinghjulet... så tror det er tenninga det står på men åssen skal jeg fikse det? det er også slakk i reimskivehjulet og kansje det har noe med hakkene på det å gjøre... og nei vi hakke fått rensa systemet ennå... Siter 83 Mod BMW M5 85 Mod BMW M535i Turbo 80 Mod Escort mk2 2.0l ++ +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by morty999 har akkurat skiftet reg reim.. pluggene er nesten nye.. men de hakkene på reimskivehjulet tror jeg ikke på egentlig.. for når jeg setter den på 0 grader så går den ikke.. og den stopper når den går under 4 grader i følge svinghjulet... så tror det er tenninga det står på men åssen skal jeg fikse det? det er også slakk i reimskivehjulet og kansje det har noe med hakkene på det å gjøre... og nei vi hakke fått rensa systemet ennå... store hakket er tenningsmerket.. øvre dødpunkt.. så er det jo merke i fordelern og en prikk på toppen mot pila i reimhjulet. kan jo ikke bli feil det?? hvis du prøver å ha på reima på nytt da? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty999 Skrevet Januar 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by Kjetilr store hakket er tenningsmerket.. øvre dødpunkt.. så er det jo merke i fordelern og en prikk på toppen mot pila i reimhjulet. kan jo ikke bli feil det?? hvis du prøver å ha på reima på nytt da? kan prøvet det... kansje det hjelper... er det merke i fordeleren og? det viste jeg ikke... Siter 83 Mod BMW M5 85 Mod BMW M535i Turbo 80 Mod Escort mk2 2.0l ++ +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 et lite hakk hvis en løfter på rotor og ser på kanten der fordelerlokket ligge an.. under den plastbeskyttelsen .. som regel til høyre på fordeler hvis du står foran motor... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty999 Skrevet Januar 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by Kjetilr et lite hakk hvis en løfter på rotor og ser på kanten der fordelerlokket ligge an.. under den plastbeskyttelsen .. som regel til høyre på fordeler hvis du står foran motor... ok... skal skjekke det i morra jeg... men kan det hende at det er dieselen som ligger igjen inni der? og lager faenskap? Siter 83 Mod BMW M5 85 Mod BMW M535i Turbo 80 Mod Escort mk2 2.0l ++ +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by morty999 ok... skal skjekke det i morra jeg... men kan det hende at det er dieselen som ligger igjen inni der? og lager faenskap? ikke umulig... prøv litt annet først. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty999 Skrevet Januar 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by Kjetilr ikke umulig... prøv litt annet først. ja.. får vell det... men hva annet kan det være da tror du? reg reima kan sitte ei tann gæli? men da hadde den vell ikke gått skikkelig i det hele tatt.... den er med noen ganger og vis du tar det litt med ro i begynelsen, og trår på litt saktere en plutselig i bånn liksom... og når det smeller og sånt så er turbon på maks trykk, men det drar ikke.. og plutselig så drar den igjen... blir forvirret av den bilen jeg :S Siter 83 Mod BMW M5 85 Mod BMW M535i Turbo 80 Mod Escort mk2 2.0l ++ +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 virker som enten feil på kamminstilling eller kanskje tenning.. hvor mye ladetrykk?? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty999 Skrevet Januar 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by Kjetilr virker som enten feil på kamminstilling eller kanskje tenning.. hvor mye ladetrykk?? tror reg reima skal være riktig men.... lade trykket er på 0.9 tror jeg.. men meteret viser 1.1 men tror det viser for mye... Siter 83 Mod BMW M5 85 Mod BMW M535i Turbo 80 Mod Escort mk2 2.0l ++ +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 For meg høres det ut som mulig det er litt for mye bensin? Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty999 Skrevet Januar 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Originally posted by morty999 tror reg reima skal være riktig men.... lade trykket er på 0.9 tror jeg.. men meteret viser 1.1 men tror det viser for mye... nå er den frisk igjen :) du hadde rett.. tennings vær gærn.. for bilen har altid gått høyt på tomgang dvs 1500-2000 rpm. så jeg glemte at det blei mere fortenning jo fortere den går..så nå har jeg fått`n ned på 950-1000 rpm og da var det ettertenning gitt :) hehe derfor gikk den dårlig... så nå er tenninga på 6 grader og den går som et uuuvær igjen :) Takk for alle svar... Siter 83 Mod BMW M5 85 Mod BMW M535i Turbo 80 Mod Escort mk2 2.0l ++ +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.