cclemon Skrevet September 24, 2009 Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 Hei. Har problemer med Passaten min nå, og lurte på om noen her kunne hjelpe. Problemet er at motoren ikke går høyere opp enn rundt 1000 på turtallet. Det kommer en del sort røyk i fra eksospotta når jeg tråkker inn gassen... Har vært slik en stund nå, men fram til nå er det som den har kommet til seg selv etter noen minutter på tomgang, men nå går det ikke over... Skal levere den inn i neste uke, men tenkte det var greit å ha litt pekepinn på hva det kan være (og hvor mye jeg må ut med). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet September 24, 2009 Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 kan det kanskje være luftmengdemåleren... den var gåen på min... bilen kan gå i nødmodus da... å turtallet blir som oftes ikke mere enn 3000. prøv å få skjekket dette vist du kjenner noen med samme type bil... prisen på en ny koster ca 1000 1500. Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bremseth Skrevet September 24, 2009 Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 kan være turboen som er full av eksos.. og bilen går i nødmodus.. slår av biln, slår den på, så er alt i orden.. kan også være luftmengdemåleren.. du kan prøve å koble den i fra å se om det bli no forskjell.. om det ikke er det.. kan det være turboen som er full av eksos.. Siter 01" ford mondeo. 97" VW Passat (solgt) 80" volvo 242 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cadence86 Skrevet September 25, 2009 Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Det er mulig at det er føleren til drivstoffkuttern som er litt feil. Jeg hadde det samme problemet. Bilen er lagd slik at den skal kutte tilførselen av drivstoff når du bremser. Da vil du få den effekten at bilen ikke vil øke i turtal. Prøv og løft bremsepedalen opp og se hva som hender da. Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cclemon Skrevet September 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Takker for svar folkens. Noen ganger svarer det seg å bare kjøre bilen inn til verksted før avtalt tid. De skulle ha sett på bilen neste fredag, men jeg kjørte bilen bort i går, og de såg på den i dag... Fikk ikke helt med meg hva det var, men to stikkord: ECU og spjeld full av sot. Skal opp til verkstedet på mandag for å hente bilen, så jeg får sikkert litt mer detaljer da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet September 28, 2009 Rapporter Share Skrevet September 28, 2009 høyest ut som egr-ventil, den blir full i sot! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cclemon Skrevet September 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2009 høyest ut som egr-ventil, den blir full i sot! Var og hentet bilen i dag. Feilen lå nettopp der. Den var visst full av sot. Mekanikeren mente jeg burde "kjøre mer skarpt" enn den pensjonisten som eide bilen før meg for å unngå samme problem igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Desse bilane tåler ikkje "fin" køyring, det er billigare å bruke gassen aktivt, og øke forbruket 1 dl eller 2, enn å køyre forsiktig å sote den ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg