Era Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Originally posted by suggen Doble webere bruker uansett MYE bensin... Den blåe bilen min bruker rundt 2,3liter på mila... Med turbo kan du nok komme litt ned i forbruk, men det vil nok uansett være ganske høyt forbruk. En kamerat av meg har B23 med doble dellorto 40mm og turbo. Den bruker ca. 1,4 liter ved "normal" kjøring... Med sånne gassere kan du vel sikte mot 250hk, men det krever en del arbeide da. Du burde først få tak i en 405 eller 531 topp. Da har du et greit utgangspunkt for masse effekt. Den største begrensningen er vel turboen. Ehhh sier du det. Alfa min bruker 0.93 på rask landevei litt E18/E6 resten svingete småveier. Og det er med dobble 40mm Webere og 157hk. Så det virker osm noen bruker gassen :D eller en justering/dysing av gasserene er nødvendig ;) Men hvis han skal ha Turbo er det ikke like greit og gå på datasprut med en gang og en B23 med lav kom stempel er da ikke my pes og lage og heller ikke dyrt. Men jeg skjønner tegninga billig mye hk :D :D :D Lykke til Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet September 3, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 jepp, billig Hk vett =) Skal bare leke meg og dra dr**** jeg i hvordan bilen ser ut egentlig bare det er bakhjulstrekker. Volvo er en billig og bra motor jeg kan herje litt med. Gjør liksom ikke så mye vis jeg havner i grøfta når bilen koster meg 10k. :) Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Har en 244 med turbotull(k27turbo 2x45dellorto dhla-m 405 topp) Kan garantere deg at med avklipt wastegate slange får du høyere ladetrykk enn 1.3 bar med original t-3! hadde volvos R-sport forgasser turbo kit på b19(jada, for høy komp:D) i fjor og første natta måtte vi seff teste med avkobla slange....... rundt 1.5 bar målt i trykk boksen og MYE tenningsbank selv om vi hadde frest opp forbrenningsromma. Lykke til!:D Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet September 4, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2002 HVa er westagaten ?? Hvorfor mere trykk når den er klipt av ? Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 4, 2002 Rapporter Share Skrevet September 4, 2002 wastegaten slipper eksos forbi "propellen", slik at hastigheten og dermed ladetrykket blir redusert. Den styres av ladetrykket med en slange som går til en vakuumklokke(trykklokke) Har et bilde hvor du ser det ganske greit Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet September 4, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2002 Nå skjønner jeg..! Så vis du klipper av den slangen så lader turboen mere fordi den slipper ikke så mye eksos fordi turboen altså..! Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warlock Skrevet September 4, 2002 Rapporter Share Skrevet September 4, 2002 En kompis av meg har en B23 med 16v topp, elektronisk tuning, hybrid Turbo og 400HK, går som bare faen den :D Men verre med girkassen måtte stille ned motoren til 300 gamp for å berge dn orginale girkassen(d.v.s. 3 giret på kassen, hehe).. Er en del folk som har fått seg en overaskelse når de skulle ha kjørt forbi rusthaugen hans.. Helt konge... Siter Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet September 4, 2002 Rapporter Share Skrevet September 4, 2002 Originally posted by Warlock En kompis av meg har en B23 med 16v topp, elektronisk tuning, hybrid Turbo og 400HK, går som bare faen den :D Men verre med girkassen måtte stille ned motoren til 300 gamp for å berge dn orginale girkassen(d.v.s. 3 giret på kassen, hehe).. Er en del folk som har fått seg en overaskelse når de skulle ha kjørt forbi rusthaugen hans.. Helt konge... Et bilde av motoren hans??? Hadde vært fint... :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warlock Skrevet September 5, 2002 Rapporter Share Skrevet September 5, 2002 Kan alltids høre med han om han har det. Tror ikke han har digital kamera:-( Men det er ikke no pent å se på, men den funker :-) Siter Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet September 5, 2002 Rapporter Share Skrevet September 5, 2002 Originally posted by Warlock Kan alltids høre med han om han har det. Tror ikke han har digital kamera:-( Men det er ikke no pent å se på, men den funker :-) Ja det var det jeg tenkte på også, reiner med at det funker.... Og det er jo ikke så farlig om det er pent... Få noen nærbilder, ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warlock Skrevet September 5, 2002 Rapporter Share Skrevet September 5, 2002 Originally posted by volvofasII Ja det var det jeg tenkte på også, reiner med at det funker.... Og det er jo ikke så farlig om det er pent... Få noen nærbilder, ;) Hei, han hadde desverre ikke no bilde, også var han ute på fiskebåt å jobbet, for å få råd til å kjøpe seg gr.A girkasse, tror jeg det var han sa... Men sa også at den var stort sett likt bygget som den man kunne finne på http://www.r-a-c-e-r-s.net Er ikke fullt så pen da :-) Siter Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet September 5, 2002 Rapporter Share Skrevet September 5, 2002 Like geilig vær gang det dere... :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warlock Skrevet September 6, 2002 Rapporter Share Skrevet September 6, 2002 Jepp. Fin den der... (Et lite sidesprang.......... MF,he he det er jo traktorer :-) Jeg er Valmet fan jeg, har kjørt 805 mye. Knall god traktor, er onkelen min som har den, det første han gjorde med den var å stille opp trykket slik at den gikk bedre :-) De på felleskjøpet sa en gang at traktorer som har overlevd, onkelen min kunne de selge med dobbel så lang garanti. For hvis ikke han hadde greidd å tatt knekken på dem så greide ingen det, hehe...) Siter Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 6, 2002 Rapporter Share Skrevet September 6, 2002 Originally posted by Warlock Hei, han hadde desverre ikke no bilde, også var han ute på fiskebåt å jobbet, for å få råd til å kjøpe seg gr.A girkasse, tror jeg det var han sa... Men sa også at den var stort sett likt bygget som den man kunne finne på http://www.r-a-c-e-r-s.net Er ikke fullt så pen da :-) Jeg har GR.A kasse liggende:D Med oljekjøler og innfestinger, girspak og mellomaksel... Skal ha den i rallybilen tenkte jeg... De er ikke akkurat billige de der... Lettere å hente en fra f.eks merce 2,316V da, og skifte clutch-huset. Det er jo i prinsippet samme getrag kassa... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet September 6, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2002 Mye hk får jeg med en b21a med turbotrykk på 0.7 ??? Har ikke intercooler enda.. Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg