TOPPSPEED Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Jeg lurer på noe om etter montering av turbo på bilen. jeg har en B21AT motor, det var en B21A som er satt på turbo, åsså har jeg en B23A motor, så lurer jeg på om jeg bare kan sette turboen på B23A motoren? er dette bare lug and play? eller går det ikke? kom med tips:D Siter Volvo 740 kosebil. Volvo 240 turbo (solgt) Volvo 240gle (spiker) Audi A4 1,6 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 ja det er bolt on. bare å skru sammen, starte bilen, tut og kjør...B23A er beste motoren å turbokonvertere. forgasseren er spesielt glad i trykk... anbefaler turbo fra lastebil av typen holset. de er billige hos huggern.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOPPSPEED Skrevet September 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Det er digg:D da er det bare å begynne for min del:D, men åssen justerer jeg trykket? for regner med at det må justeres når jeg flytter den over? Siter Volvo 740 kosebil. Volvo 240 turbo (solgt) Volvo 240gle (spiker) Audi A4 1,6 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 ja det er bolt on. bare å skru sammen, starte bilen, tut og kjør...B23A er beste motoren å turbokonvertere. forgasseren er spesielt glad i trykk... anbefaler turbo fra lastebil av typen holset. de er billige hos huggern.... Naaais:respect Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Det er digg:D da er det bare å begynne for min del:D, men åssen justerer jeg trykket? for regner med at det må justeres når jeg flytter den over? Tror du bør lese Nissefar sitt innlegg med 3 never med salt! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 (endret) Turbokonvertere forgassermotorer er ikke så enkelt.. For det første må forgasseren tåle overtrykket, så du kan ikke bruke originalforgasseren.. Mye bedre å turbokonvertere en innsprøytningsmotor enn en gammel forgasser. Edit: evnt å modifisere forgasseren, men det er mer arbeid enn det blir morsomt.. Endret September 21, 2009 av Margido Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOPPSPEED Skrevet September 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Turbokonvertere forgassermotorer er ikke så enkelt.. For det første må forgasseren tåle overtrykket, så du kan ikke bruke originalforgasseren.. Mye bedre å turbokonvertere en innsprøytningsmotor enn en gammel forgasser. Okok, men jeg har jo den forgasseren som sitter på B21AT da, funker det ikke bare å bruke den? har ikke råd til å kjøpe en innsprøytningsmotor hehe:P Siter Volvo 740 kosebil. Volvo 240 turbo (solgt) Volvo 240gle (spiker) Audi A4 1,6 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 forgasseren kan moddes. Det er helt sikkert tråder om dette på savarturbo beste a-motor å turbokonvertere, må vel kanskje være b19a? mtp. komp? :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Kjørt i filler 21ATen? Hvorfor så mye bryderi for 200ccm? I teori og praksis er det jo bare å flytte over alt av forgasser og bunnpanne og ev andre turbospesifikke biter. Jeg vet ikke kompet i B21A, men regn med trøbbel siden det fort vekk er 10:1 i B23A. Men men. det er jo sånt man lærer av er det ikke? :drive2 Så jeg lener meg på saltstøtten Skrotnisse og kaller hans trofaste en spade og sier; lug and play! :thumb Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Det er digg:D da er det bare å begynne for min del:D, men åssen justerer jeg trykket? for regner med at det må justeres når jeg flytter den over? ja det må du justere. skruen går lettest mot høyre så det blir naturlig å justere den veien. Legg også på 2 pakninger. Det er bare å begynne ja. turbokonvertering er en billig og enkel måte å trimme på. jeg er såret over at enkelte her setter spørsmål ved min troverdighet. Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 ja det må du justere. skruen går lettest mot høyre så det blir naturlig å justere den veien. Legg også på 2 pakninger. Det er bare å begynne ja. turbokonvertering er en billig og enkel måte å trimme på. jeg er såret over at enkelte her setter spørsmål ved min troverdighet. Beklager, skal ikke gjenta seg. Kan du tilgi meg? :respect Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Beklager, skal ikke gjenta seg. Kan du tilgi meg? :respect det går bra. noen flere her som har noen tips? moro det her... :popcorn Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOPPSPEED Skrevet September 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Jeg bare prøver jeg, går det til hellvete er det bare å dytte i en anna motor, samma om det ryker egentlig:P regner med å starte i helga. Siter Volvo 740 kosebil. Volvo 240 turbo (solgt) Volvo 240gle (spiker) Audi A4 1,6 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOPPSPEED Skrevet September 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 (endret) Fikk tatt ut turbo og forgasser i dag, MEN. når jeg kikker inn i turboen så ser hele det "turbin"hjulet ut som det skraper borti noe og er helt ned slipt, åssen skjer det, og hva skal jeg gjøre? Endret September 25, 2009 av TOPPSPEED Siter Volvo 740 kosebil. Volvo 240 turbo (solgt) Volvo 240gle (spiker) Audi A4 1,6 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 25, 2009 Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 den turboen er deffekt og om den forrige motoren din havarerte så kan det der være grunnen. få i en annen turbo før du fortsetter. det der har skjedd fordi det er for mye slakke ut-inn i turboen din. det skal det ikkevære, men det er greit med litt slakke opp-ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg