Gå til innhold

Førstegangsbil for gutt på 16

Ranger emnet


espen56

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en gutt på 16 år som har veldig stor interesse for bil.

Så har veldig lyst til å kjøpe meg en bil som jeg kan skru litt på og prøve å få i fin og bra stand til jeg skal ta lappen.

Jeg går TIP så har jo også muligheten til å ta med bilen på skolen for å få hjelp og for utstyr.

 

Problemet er at jeg er jo ikke så veldig rik, så hadde vært fint om det finnes noen biler for mellom 1000-10000,-

 

Har dere noe forslag til bil i den prisklassen som er ganske greie og skru på, eller om det er noen jeg bør styre unna, så hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye du vil skru, og hvor mye pågangsmot du har. Du finner mye "bra" til under 10 tusen, men mye av det har mye rust, trenger overhaling både ved motor og understell og andre ting. Det baller for på seg. Har du utstyr som sveiseapparat og andre verktøy så er det enklere.

 

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=982189;Modified=1253467624

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne skru mye :)

Men jeg har jo ikke all verden med kunskap og har jo aldri skrudd noe særlig bil, så kommer jo veldig ann på vansklighetsgraden. Men sånn som den bilen du linket til, er ikke 274000km veldig mye? eller?

 

Høy kilometer har ikke bestandig så mye å si. I bunn å grunn kommer det an på hvordan bilen har blitt behandlet, samt service. Det som er kjipt med ungdomsbiler som bmw er at de som oftest er hardkjørt.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du har begynt denne tråden litt feil jeg :)

 

hvilke biltyper liker du? om du har planer om å kjøpe en bil du skal ha i gang til du får lappen som du sier, så bør du tenkelitt igjennom hva slags biler du har mest lyst på.

 

synes du det er tøft med en klassisk bil med rett"stuk", eller er det vrælsenka BMW... eller kanske en godt styla golf.. eller er det en japse med masse plast som er tøft.

 

det er det første du må vite, så tror jeg du kan spørre og få litt skikkelige vettuge svar av folk som kan med akkurat den biltypen du lander på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt ekstrahjelp jobber i helgene et år og spart opp 20-30 lapper, kjøpt bil i prisklassen 25-35.000 og kosta på felger o.l med de resterende kronene. I denne prisklassen får du mye mer bil! Da slipper du et restureringsobjekt som du trolig aldri vil bli helt fornøyd med.

 

Bil til 1000-10000 er som regel dårlige. Volvo 240 eller 360 er biler du får i denne prisklassen som fortsatt er vettuge å kjøpe og skru på. Finn deg en ok Volvo 360, skamsenk den, 13x9 felger med myyye dekkstrekk og du har en kul og artig bil som er billig og enkel å skru på.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du har begynt denne tråden litt feil jeg :)

 

hvilke biltyper liker du? om du har planer om å kjøpe en bil du skal ha i gang til du får lappen som du sier, så bør du tenkelitt igjennom hva slags biler du har mest lyst på.

 

synes du det er tøft med en klassisk bil med rett"stuk", eller er det vrælsenka BMW... eller kanske en godt styla golf.. eller er det en japse med masse plast som er tøft.

 

det er det første du må vite, så tror jeg du kan spørre og få litt skikkelige vettuge svar av folk som kan med akkurat den biltypen du lander på.

 

Jeg vil ikke ha noe harry styla biler, men har sansen for Golf egentlig, men de er kanskje ikke så morsomme som 18års bil, med tanke på fremhjulstrek.

Vil enten ha en clean bil med en grei motor som er litt morsom når man er 18. eller en japse bil, men isåfall mer av "drifte" typen. men de er LITT dyrere en hva jeg hadde tenkt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår